×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
آزادگان، گنجینه ارزشمند دفاع مقدس و  نماد برجسته مقاومت هستند/ لزوم بازخوانی خاطرات آزادگان و تولید محتواهای  هنری برای انتقال به نسل جدید جامعه

گیلان پیام/ دکتر اسدالله عباسی در نشست صمیمی با جمعی از آزادگان گیلان ضمن گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی و یاد و خاطره شهدای والامقام، افزود: استقلال و امنیت امروز کشور، مرهون پایمردی و مجاهدت‌های راست قامتانی است که در سنگر دفاع از نظام و کشور شجاعانه جنگیدند.
وی با بیان اینکه آزادگان سربلند، شب‌های تلخ و پردرد اسارت در اردوگاه‌های مخوف رژیم بعثی را مردانه تاب آوردند تا جهانی را مبهوت خویش کنند، ادامه داد: کسانی که در اوج غربت و سختی، پیام امام و انقلاب اسلامی را حفظ کردند و از آرمان‌های نظام عدول نکردند، قهرمانان واقعی ملت هستند.
وی با تجلیل از صبر و پایداری خانواده‌های عزیز آزادگان، گفت: براین باورم که عزت و اقتدار هر ملتی، به مجاهدت فرزندانش بستگی دارد و استقامت عزیزان آزاده، ملت ایران را در صدر نشانده است.
نمانیده عالی دولت در گیلان اظهار داشت: مقام معظم رهبری این پاک سیرتان مقاوم را که با صبر و شکیبایی توانستند دوران سخت و ملال آور اسارت را به شیرینی روزهای آزادی و بازگشت به وطن تبدیل کنند، الماس هایی درخشان نامیدند.
وی افزود: ملت قدرشناس ایران اسلامی که سال‌های زیادی را در کنار خانواده‌های این عزیزان در چشم انتظاری سپری کردند، به ولایتمداری، استواری و صلابت آزادگان گرانقدر خود می‌بالد.
دکتر عباسی، آزادگان سرافراز را گنجینه ارزشمند دفاع مقدس و نماد برجسته حقانیت ایران اسلامی دانست و گفت: آزادگان به عنوان نماد مقاومت در دفاع حق علیه باطل با خدا معامله کردند.
وی با بیان اینکه آزادگان، بی گمان در شمار شهدای زنده محسوب می شوند، ادامه داد: لحظات بازگشت غرورانگیز آنان که با باران اشک و بوسه بر خاک مقدس این سرزمین همراه بود، هیچ گاه از خاطر مردم قدرشناس و حق باور ما زدوده نخواهد شد.
استاندار گیلان با تاکید بر اینکه خاطرات آزادگان برای تبیین و انتقال مفاهیم به نسل جدید منتشر شود، تصریح کرد: جامعه به آگاهی و عبرت‌آموزی از سرگذشت ایستادگی آزادگان همواره نیاز دارد و باید زمینه‌ی بازخوانی خاطرات دوران اسارت این عزیزان در عرصه‌های مکتوب و هنری تقویت شود.
دکتر عباسی همچنین بیان داشت: دولت سیزدهم رسیدگی به امورات جامعه ایثار و شهادت را از برنامه های اولویت دار خود می داند و در استان گیلان همه مدیران باید در خدمت به جامعه اسلامی بویژه خانواده های شاهد و ایثارگر سرآمد باشند.
در پایان این نشست صمیمی، پس از بیان خاطرات و دغدغه های جامعه ایثارگران توسط تعدادی از آزادگان، دکتر عباسی استاندار با اهدای گل و لوح سپاس از این عزیزان قدردانی کرد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.