×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
لزوم بهره گیری از ظرفیت فعالان حوزه ایثار و شهادت در برگزاری کنگره شهدا /  گرامیداشت یاد شهدا، تقویت جبهه مقاومت فرهنگی را به دنبال دارد

گیلان پیام/ دکتر اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در نشست آغازین برگزاری دومین کنگره ملی سرداران، امیران و ۸۰۰۰ شهید گیلان با اشاره به جایگاه رفیع شهدا و ایثارگران ، آنان را ادامه دهنده سیره امام حسین(ع) و یارانش معرفی کرد و افزود: شهیدان، الگویی برای خداپرستی، دینداری ، ولایتمداری و اخلاق مداری هستند.
وی با بیان اینکه دشمنان ایران اسلامی از ابتدای شکل گیری این نظام مردمی تاکنون برای براندازی آن بسیار تلاش کردند، اظهار داشت: دشمنان ایران اسلامی که در میدان نبرد با سلاح جنگی به خواسته خود نرسیدند، سالهاست با هوشیاری و برنامه ریزی در ابعاد کلان، وارد جنگ در جبهه فرهنگی شدند و تلاش می کنند داشته های ارزشمند این بخش را به نابودی بکشانند.
دکتر عباسی به منویات رهبر معظم انقلاب و توجه ایشان به حوزه فرهنگ اشاره و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب از دهه هفتاد تاکنون به مساله فرهنگ تحت عنوان های مختلف تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، لزوم اجرای مهندسی فرهنگی و جهاد فرهنگی تاکید داشته اند.
وی خاطرنشان کرد: دشمنان تلاش می کنند با کوچک نشان دادن دستاوردهای ایران اسلامی و همچنین بزرگ جلوه دادن خدمات دیگر کشورها، موجبات دلسردی مردم را فراهم کنند.
استاندار گیلان ارزش هایی همچون حجاب و عفاف، خانواده و حفظ وحدت و انسجام ملی را هدف دشمنان ایران اسلامی خواند و گفت: حمله مسلمان علیه مسلمان و جنگ های نیابتی از دیگر اقدامات دشمن برای سرکوبی کشورهای مسلمان است.
وی به مساله هم پیمانی دشمنان داخلی با دشمنان خارجی ایران اسلامی اشاره و فتنه ۸۸ را حاصل این اتحاد شوم عنوان کرد.
وی سرداران سرافراز سلیمانی و همدانی و یارانشان را نماد آزادگی ، حق طلبی و دفاع برای شکستن حصار ظلم در جهان دانست و افزود: مدافعان حرم، ادامه دهنده راه شهدای پرافتخار ایران اسلامی هستند.
استاندار گیلان اظهار کرد: هشت هزار شهید گیلان مایه مباهات و افتخار استان هستندکه باید در جهت حفظ سیره و آرمان های آنان عزمی آهنین داشت.
دکتر عباسی خاطرنشان کرد: برگزاری کنگره در جهت صیانت از آرمان های شهدا، اقدامی موثر است اما باید همه ابعاد آن مورد توجه باشد و از ظرفیت همه صاحب نظران و فعالان حوزه ایثار و شهادت و خانواده شهدا برای هرچه بهتر برگزار شدن کنگره شهدا بهره گرفت.
وی کنگره شهدا را تلاشی موثر در جبهه مقاومت فرهنگی خواند و تاکید کرد: در این مسیر باید تولید محتوای موثر داشت و برای فضای مجازی به عنوان بستر نوین اشاعه فرهنگ مورد توجه قرار داد.
نماینده عالی دولت در استان، دعوت از سخنرانان ملی برای اجلاسیه های مختلف و نیز کنگره هشت هزار شهید گیلان را مورد تأکید قرار داد و گفت: برای حضور در کنگره و یا کمک به انجام هرچه بهتر آن باید از صف بندی پرهیز شود ، زیرا میزبان این کنگره شهدا هستند و دوستی با شهدا مرزبندی ندارد.
در این مراسم آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان ، ائمه جمعه استان ، فرمانداران و فرماندهان سپاه حضور داشتند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.