×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
بازرسان باید در این نظام همچون سربازان خوش نام انقلاب متبلور و نقش آفرینی کنند

گیلان پیام/ این دوره آموزشی سه روزه با حضور فرخی مشاور و مسئول بازرسی ، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان ، زمانی مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان ، رئیس فرشید رییس گروه زمین شناسی منابع طبیعی و محیط زیست بازرسی کل گیلان و روسای ادارات بازرسی حفاظت محیط زیست استان های کل کشور ،صبح امروز دوشنبه ۲ مردادماه ۱۴۰۱ در هتل سپید کنار بندر انزلی آغاز به کارکرد.
در آئین افتتاحیه این دوره ، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گیلان ضمن خوش آمد گویی و ابراز خرسندی از میزبانی استان گیلان جهت برگزاری این دوره آموزشی به ارائه ظرفیت ها و چالش های محیط زیستی گیلان از جمله مدیریت پسماتد ، فاضلاب ، شکار و صید ، تغییرکاربری ها و ..‌.پرداخت و گفت: دامنه بازرسی بسیار وسیع است و اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست.
دکتر رضا زمانی با اشاره به اهمیت نقش روسای بازرسی ادارات کل حفاطت محیط زیست ، نظارت بر حسن انجام امور دستگاهها، کشف مفاسد ، سنجش میزان رضایت مردم و همکاری در تدوین شاخصای اختصاصی را از مسئولیت های مهم بازرسی برشمرد .
وی با بیان این مطلب که جوهره بازرسی نظارت است گفت: هدف بازرسی هیچ زمان مچ گیری نیست .
زمانی اذعان داشت : هدف اصلی بازرسی حل مشکلات است و باید نظارت بر امور ناظران در دستور کار همه ما قرار گیرد.
کامبیز رییس فرشید رییس گروه زمین شناسی ، منابع طبیعی و محیط زیست بازرسی کل استان گیلان نیز در این مراسم با برشمردن وظیفه خطیر بازرسان حفاظت محیط زیست سراسر کشور گفت این وظایف بزرگ ، حساسیت کار شما را می رساند و گاها آسیب هایی وجود دارد که ممکن است در تخصص دوستان دیگر ما نباشد .
وی افزود اگر در برخی از شکایات وارده نیاز به مشارکت سازمان بازرسی باشد امید است با مشارکت این سازمان ، مشکلات مرتفع شود و در کنار ادارات کل بازرسی استانها راحت می توانید به وظایفی که در چارچوب مسایل کاری شماست رسیدگی نمایید .
درادامه مراسم، دکتر فرخی رییس اداره بازرسی و عملکرد حفاظت محیط زیست کشور ، پس از خوشامدگویی به حاضرین در جلسه و تقدیر از میزبانی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان در برگزاری این نشست ،به معرفی دوره پرداخت وگفت: هدف از این دوره انتقال تجربیات موفق جهت سالم سازی سیستم ، ایجاد وحدت رویه در بازرسی ها ، تبیین رویکرد های جدید سازمان بازرسی براساس منویات ریاست سازمان ، اصلاح امور و مبارزه جدی با مباحث فسادزا است .
وی باتاکید بر این فرمایش مولای متقیان حضرت علی( ع)‌ که بازرسان را چشم حکومت یاد کردند افزود: بازرسی باید حرکتش بسمت پیشگیری و شفاف سازی فرایندها و کاهش دهنده خطاها در سیستم اداری باشد تا وقتی که گلوگاه های فساد شناسایی و شفاف سازی انجام شود .
دکتر فرخی افزود :دوره های آموزشی تخصصی در عناوین آشنایی با قوانین مالی و محاسباتی ، اصول و مبانی نظارت و بازرسی ، آشنایی با قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی ، ارتقا سلامت اداری و آشنایی با نظام رسیدگی به تخلفات اداری و افزایش عملکرد فردی و سازمانی بمدت ۳ روز( ۲ الی ۵ مرداد ماه ۱۴۰۱ ) در استان گیلان برگزار می شود./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.