×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
شهردار رشت: جشنواره غذاهای محلی گیلانی با هدف برندسازی و اعتمادسازی برگزار شده است

عصر روز گذشته چهارشنبه ۳شهریور ۹۵ جشنواره غذاهای محلی شهر خلاق رشت با عنوان هرمحله یک غذا توسط مرکز خلاقیت و نوآوری شهر خلاق رشت و مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری،  سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان گیلان در پیاده راه فرهنگی برگزارشد.
این جشنواره با حضور دکتر سید محمدعلی ثابت قدم شهردار رشتِ، مهندس رضا علیزاده رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گیلان، امیرحسین علوی رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر رشت، فاطمه شیرزاد رئیس کمیسیون بهداشت محیط زیست و خدمات شورای شهر رشت و معاونین و مدیران برنامه ریزی و توسعه کلانشهرهای کشور و مردم فهیم شهر رشت برگزار شد.
۵۰۰-۶۶

به گزارش گیلان پیام ، دکتر سیدمحمدعلی ثابت قدم شهردار رشت ضمن قدردانی از برگزارکنندگان جشنواره غذای محلی اذعان داشت: این جشنواره با هدف برند سازی و اعتمادسازی محلی برگزار شده است.

شهردار رشت با تاکید بر ضرورت فراهم کردن بستری مناسب برای جذب سرمایه گذار خاطرنشان کرد: قطعا شهر رشت در سند بازآفرینی خود توانست با تجهیز و راه اندازی پیاده راه فرهنگی بزرگترین پیاده راه جهان در شهر رشت ایجاد نماید.

وی برگزاری جشنواره های متعدد را فاز دوم سند بازآفرینی شهری عنوان کرد و گفت: امید است با استفاده از توان بومی محلی و نیز با بهره گیری از توان مزرعه تا سفره بتوانیم گامی مهم در پویایی اقتصاد شهری برداشته شود.

امیرحسین علوی رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر رشت اذعان داشت: این جشنواره در راستای سلسله برنامه ریزی های شورای شهر رشت و همکاری سازمانهایی چون میراث فرهنگی و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت و فرماندهی به نیل به اهدافی چون ایجاد لحظات شاد و مفرح برای شهروندان برگزار شده است.

رئیس کمیسبون برنامه و بودجه شورای شهر رشت با اشاره به برگزاری چند جشنواره دیگر در محلات رشت تصریح کرد: برگزاری این جشنواره ها فرصتی است برای توسعه و رشد گردشگری جهت رشد اقتصاد شهری و رفع بیکاری در شهرها.

وی با اشاره به تلاش مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت در ثبت شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی در سازمان یونسکو یادآور شد: برای رشد اقتصاد شهری و رفع بیکاری در شهر سعی شد تا با درنظرگرفتن برخی معافیت ها چون معافیت احداث ساختمان های گردشگری علی الخصوص هتل و… شاهد تحولات شگرفی در راستای حوزه اقتصادی شهر باشیم.

فاطمه شیرزاد نیز در این جشنواره با تبریک هفته دولت اذعان داشت: با برگزاری جشنواره های متعدد غذا طی چندماه گذشته گام های بلندی در حفظ میراث گذشتگان برداشته شده است.

رئیس کمیسیون بهداشت محیط زیست و خدمات شهری شورا با تاکید بر تنوع غذاهای محلی گیلان تصریح کرد: خلاقیت غرفه داران در طبخ غذاهای محلی تاثیر زیادی در ایجاد شور و نشاط شهروندان داشته است.

فاطمه قدیمی حرفه مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت با اشاره به ثبت شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی در سازمان جهانی اظهار داشت: ضمن قدردانی از تمام مدیران و مسئولینی که در ثبت شهر رشت در سازمان یونسکو همراه ما بوده اند قدر دانی می کنم و امیدوارم تا در راستای تحقق اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت توسعه شهری گام محکم تری برداریم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان گیلان با تاکید بر بروز اتفاق خوب و مهم در شهر رشت اذعان داشت: با ایجاد پیاده راه فرهنگی و برپایی برنامه های رویدادی در حوزه گردشگری فرصت های خوبی برای تقویت حوزه گردشگری شهر رشت فراهم شده است.

وی ضمن قدردانی از تلاش های مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت در ثبت شهر خلاق خوراک در سازمان جهانی یونسکو گفت: بحث تنوع غذاسازی در رستوران ها و جشنواره ها در ترغیب مردم به روی آوری غذاهای محلی کمک خواهد کرد.

در پایان این جشنواره از تعدادی از غرفه داران و عرضه کنندگان غذاهای بومی محلی قدردانی شد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.