×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

 

علوم پزشکی۱

اولین جلسه کمیته سلامت سالمندان با حضور معاون بهداشتی و جمعی از معاونین ، مدیران و کارشناسان برگزار شد.

به گزارش گیلان پیام ،دکتر نقی پور معاون بهداشتی و دبیر کمیته سلامت سالمندان اظهار داشت: از سال گذشته برنامه های تحول نظام سلامت و رفاه و منزلت سالمندان از سوی معاونت بهداشتی وزارت ابلاغ شد. وی با بیان اینکه طبق بررسی های بعمل آمده، استان گیلان دارای بیشترین سالمند است، افزود: در مسیر  سالمندی ، استان گیلان جز استانهای پیشتاز است که نشان گر ارتقا سطح بهداشت  و امید به زندگی در این استان می باشد.

معاون بهداشتی با اشاره به ابلاغ تشکیل کمیته سلامت سالمندان در دانشگاه ها خاطرنشان کرد: براساس ابلاغ وزارت متبوع و در راستای ارتقا سلامت سالمندان و به منظور هماهنگی میان ارگان ها و سازمانهایی که به نوعی در ارائه خدمت به گروه سنی مزبور مشارکت دارند، سند ملی تحول نظام سلامت سالمندان مبتنی بر الگوی اسلامی ایرانی تدوین شد و بر این اساس تشکیل و فعال نمودن این کمیته در دانشگاه ضروری بنظر رسید .

دکترنقی پور هدف از برگزاری کمیته را بررسی ظرفیت ها و ایجاد هماهنگی بین واحدهای ذیربط و سرعت بخشیدن به  فعالیت ها جهت مدیریت قشر سالمند بر اساس اصل پیشگیری و درمان ذکر کرد.

در ادامه دکتر پاکدامن مسئول گروه بهداشت خانواده و جمعیت ، با بیان اینکه طبق سرشماری سال ۱۳۹۰ درصد سالمندان بالای ۶۰سال در ایران به بالای ۸درصد رسیده است، به ارائه برنامه های سند ملی ارتقاء سلامت، رفاه و منزلت سالمندان پرداخت و و ظایف هریک از معاونت ها و گروههای ذیربط را بیان کرد.

در پایان حاضرین در جلسه به بیان پیشنهادات و نقطه نظرات خود پرداختند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.