×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

 

محیط زیست

 

ماموران محیط زیست شهرستان رودبار در حین گشت وکنترل  در مناطق کبته و  کلاس درمورخ ۸/۴/۹۴ متوجه دود ناشی از آتش سوزی شدند که با اقدام به موقع  و واکنش سریع به همراه مردم محلی آتش را کنترل و اطفاء نمودند .

به گزارش گیلان پیام، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار در حین گشت وکنترل مناطق کوهستانی کبته و کلاس  متوجه دود غلیظ در مراتع منطقه شدند که خود را به محل آتش سوزی رسانده و با کمک  بومیان منطقه اقدام به کنترل آتش و اطفای حریق نموده و باعث جلوگیری از نفوذ آتش به داخل زیستگاههای با ارزش کل و بز و همچنین  درختان ارس شدند .

امیری رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار در این خصوص تصریح کرد با توجه به وزش باد و خشک بودن مراتع  پیشروی و  گسترش آتش  به حدی بود که درکمتر از نیم ساعت متاسفانه علوفه های خشک و بوته های گون در عرصه ای به مساحت حدود ۴ هکتار از مراتع در کبته سوخت .

وی افزود با تلاش نیروهای محیط زیست واهالی بومی منطقه از نفوذ آتش به داخل زیستگاهای سوزنی برگ و  ایجاد خسارت بیشتر  جلوگیری به عمل آمد که در صورت عدم این اقدام با توجه به خشک بودن گیاهان و وزش باد شدید ، دامنه آتش بعد از عبور از یال مورد نظر به درختان سوزنی برگ سرایت می کرد .

پس از مهار آتش اقدامات کنترل وخاموش کردن آن تاغروب ادامه یافت تا آتش بطور کامل خاموش گردید .

امیری گفت منطقه کبته وکلاس یکی ازمناطق صخره ای با پوشش درختان سوزنی برگ پراکنده و خارج از مناطق  تحت مدیریت  سازمان بوده که  علت آتش سوزی طی پیگیری های بعمل آمده تاکنون  نامشخص می باشد .

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.