×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
در نشست خبری پایان سفر کاروان تدبیر و امید به استان کرمانشاه: با برنامه های دولت استان کرمانشاه متحول خواهد شد

رییس‌ جمهوری از اجرایی شدن ۴۵ طرح با اعتبار ۹۹۸ میلیارد تومان در سال‌های ۹۵ و ۹۶ برای توسعه و آبادانی استان کرمانشاه خبر داد و تاکید کرد: با برنامه های دولت این استان متحول خواهد شد.

 

۲۷۲۹۶۴_۷۱۴

به گزارش گیلان پیام ، آقای روحانی یکشنبه شب و در پایان سفر کاروان تدبیر و امید به استان کرمانشاه در نشستی با خبرنگاران با اشاره به استعدادهای فراوان این استان در بخش‌‌های کشاورزی، آب، گردشگری، پتروشیمی، فناوری‌های نوین و فرهنگی، ادامه داد: دولت یازدهم در مجموع ۷ هزار میلیارد تومان در بخش آب و آبرسانی استان اعتبار تخصیص داده است که ان‌شاء الله این استان در بخش کشاورزی متحول خواهد شد.

رییس‌ جمهوری افزود: گردشگری یکی از راه‌های سریع ایجاد اشتغال در کشور است که با فراهم شدن تسهیلات لازم از سوی بانک‌ها، سرمایه‌گذاری کارآفرینان و توسعه راه‌ها و فرودگاه‌ها توسط دولت، به رشد این صنعت در استان کمک خواهد شد.

دکتر روحانی تأکید کرد: کرمانشاه یکی از قطب‌های پتروشیمی خواهد شد که بویژه در صنایع پایین‌دستی قابلیت ایجاد اشتغال برای جوانان این استان را فراهم می‌نماید.

رییس‌ جمهوری با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵۰۰ شرکت دانش بنیان مورد حمایت دولت هستند، گفت: با توجه به دانشگاه‌ها و جوانان مستعد در این استان می‌توان شاهد رشد در بخش فناوری‌های نوین باشیم.

دکتر روحانی با اشاره به گزارش دکتر نوبخت در جلسه شورای اداری درباره نرخ اشتغال در استان کرمانشاه طی سه سال گذشته، اظهار داشت: حرکت خوبی در این استان انجام شده و افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۹۷ طرح در جلسه توسعه و سرمایه‌گذاران ، نشانگر حیات و تحرک جدید کرمانشاه در زمینه‌های نیرو، آب، دانشگاهی، برق، بیمارستان و ارتباطات است.

رییس‌ جمهوری در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه‌های دولت تدبیر و امید برای حل معضل بیکاری استان کرمانشاه تأکید کرد: همگان باید تلاش کنیم که آمار این استان را به میانگین کشوری برسانیم و با همکاری دولت ، نخبگان و کارآفرینان می‌توانیم به این مهم دست یابیم و با برنامه‌ها و طرح‌های دولت در زمینه‌های آب، راه‌آهن، کشاورزی و گردشگری قطعاً تا سه سال آینده این استان از لحاظ اشتغال متحول خواهد شد.

دکتر روحانی رونق اقتصادی و اشتغال را از اولویت‌های کنونی و مهم دولت دانست که با کمک مردم به نتیجه خواهد رسید.

رییس‌ جمهوری همچنین در خصوص پروژه گردشگری طاق بستان افزود: البته باید طرح‌های مختلف در بخش گردشگری استان اجرا شود که این طرح نیز می‌تواند به جذب گردشگر داخلی و خارجی در استان کمک نماید.

دکتر روحانی ابراز امیدواری کرد که با ایجاد زیربناهای لازم و همچنین افزایش امنیت در کشورهای همسایه بویژه عراق، شرایط گردشگری استان کرمانشاه بهبود یابد.

رییس‌ جمهوری درباره برنامه‌های دولت یازدهم به منظور جذب سریع‌تر سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در استان کرمانشاه، اظهار داشت: برداشته شدن تحریم ها ظالمانه اولین کار و گام بزرگی بود که دولت برای تسهیل در سرمایه‌گذاری در سرتاسر کشور بویژه استان کرمانشاه انجام داد.

دکتر روحانی ادامه داد: همچنین اصلاح نظام بانکی، از دیگر برنامه‌های مهم دولت است که در لایحه بودجه امسال پیش‌بینی شده است و با ارزان شدن تسهیلات بانک‌ها و همزمان با کاهش نرخ کارمزد تسهیلات و ارایه آن به کارآفرینان،  قدرت و سرمایه بانک‌ها نیز افزایش می یابد.

رییس‌ جمهوری ادامه داد: با وجود امنیت بالا، وحدت بین اقوام و مذاهب و همچنین هماهنگی بین مسئولین اجرایی در این استان، شاهد افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در کرمانشاه خواهیم بود.

دکتر روحانی در پاسخ به سوالی مبنی بر تصویب منطقه آزاد قصر شیرین، اظهار داشت: ان‌شاء الله طرح منطقه آزاد اقتصادی استان در شورای عالی مناطق آزاد و همچنین در هیأت دولت در دستور کار و بررسی خواهد گرفت. البته باید همه ابعاد و استعدادهای استان در نظر گرفته شود که الان سرمایه و اعتبار بسیار خوبی برای آب و پتروشیمی این استان در نظر گرفته شد.

رییس‌ جمهوری در خصوص برنامه‌ها و اقدامات دولت برای راه‌آهن کرمانشاه، گفت: یکی از کارهای مهم دولت توسعه راه‌آهن در کشور بوده و الان حدود ۵ استان در این زمینه در دستور کار هستند و اتصال راه‌آهن ملایر به کرمانشاه نیز از برنامه‌های اصلی دولت در این سفر بود و ان شاء‌الله در مرحله بعدی و پس از اتصال این استان به راه‌آهن سراسری، کرمانشاه به مرزی خسروی و کشورهای همسایه متصل خواهد شد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.