×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
ثبات مدیریتی در کنار عملکرد مطلوب ، لازمه موفقیت همه دستگاهها –  لزوم اولویت‌بندی برنامه‌ها در شهرداری

گیلان پیام/ آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت در دیدار جمعی با نادر حسینی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر، سید امیر حسین علوی شهردار رشت، معاونین و مدیران مناطق شهرداری ضمن ابراز خرسندی از جوان‌ گرایی در انتصاب مدیران شهرداری رشت تصریح کرد: جابجایی زیاد مدیران به ویژه در نهادی مانند شهرداری نمی‌تواند اثربخشی لازم را داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان گیلان ثبات مدیریتی در کنار عملکرد خوب را لازمه موفقیت هر دستگاهی دانست و تصریح کرد: در همان موعد انتخابات شوراهای اسلامی دائما به متولیان اجرایی تاکید میکردم که میدان دادن به جوانان تحصیلکرده و متعهد که دارای علم و اراده مدیریتی هستند باید در اولویت قرار گیرد.
آیت‌ الله فلاحتی با بیان اینکه وفاق خوبی در بین مسئولان استان گیلان وجود دارد، افزود: این هم‌آوایی، اتحاد و وفاق به ویژه میان مدیران ارشد موجب تعالی و ارتقاء همه جانبه جامعه و حل مشکلات آن می‌شود.
وی اولویت‌بندی کارها و برنامه‌ها را از جمله اقداماتی که باید در دستور کار شهرداری رشت قرار گیرد خواند و اذعان کرد: در حال حاضر پروژه‌های نیمه تمام زیادی در استان گیلان وجود دارد و وضعیت خطوط انتقال برق آن هم چندان مطلوب نیست و باید فکری برای آن اتخاذ شود. نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت اظهار داشت: نبود هماهنگی بین شهرداری و دیگر دستگاههای اجرایی آسیبهای زیادی را به دنبال دارد و ضرر آن به مردم می‌رسد، بنابراین باید این سطح از تعاملات و ارتباطات به شکل لازمی بین شهرداری و دیگر ادارات شکل گیرد.
سید امیر حسین علوی شهردار رشت هم در این دیدار بیان داشت: در بدو ورودم به مجموعه شهرداری این مجموعه حالتی نیمه ورشکسته داشت و تمام تلاشش تنها معطوف به پرداخت حقوق و دستمزد پرسنل می‌شد.
شهردار رشت اذعان کرد: هدایت درآمدهای حاصل از محل مالیات به سمت پروژه‌های عمرانی، تملک و تعیین تکلیف پروژه‌های معطله بازگشایی در سطح مناطق از جمله اقدامات مهمی بود که در همان ابتدای شروع به کار دوره جدید مدیریتی نسبت به انجام آن اقدام کردیم.
سید امیر حسین علوی با بیان اینکه پس از گذشت یک بازه ده تا پانزده ساله بالاخره بودجه شهرداری رشت محقق شد، افزود: عودت مطالبات شهرداری از سایر دستگاهها، افزایش دارایی‌های شهرداری و تملک ساختمانی در محدوده خیابان آیت‌ الله احسانبخش و تهاتر آن با آموزش و پرورش از دیگر اقدامات مهمی است که شهرداری رشت موفق به انجام آن شد.
وی ضمن اشاره به تعریف پروژه رینگ ۹۰ متری در فاز اول از میدان گیل تا جاده لاکان تصریح کرد: این پروژه به هزار میلیارد تومان هزینه نیاز دارد، بنابراین برنامه‌ریزی کردیم تا پروژه به صورت اعتبارات نقدی و غیرنقدی اجرایی شود.
شهردار رشت از تامین مالی ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات پروژه رینگ ۹۰ متری توسط شهرداری خبر داد و افزود: شهرداری رشت در بازه چند ماه اخیر توانست ۱۵ هکتار از اراضی مورد مطالبه خود را از راه و شهرسازی تحویل گرفته و آن را پشتوانه غیرنقدی قرار دهد تا بتواند پروژه رینگ ۹۰ متری را در مدت سه سال اجرایی کند.
علوی تصریح کرد: طبق مدل اقتصادی که برای پروژه رینگ ۹۰ متری تعریف کرده‌ایم با سرمایه‌گذاران بزرگ ملی صحبتهایی داشتیم و قرار شد آنها در اراضی مورد نظر ساختمان‌ سازی انجام دهند تا از درآمد حاصل از آن این مسیر برای شهرداری رشت احداث شود.
وی ضمن اشاره به اقدامات شهرداری در حوزه مدیریت پسماند اضافه کرد: مناقصه بهسازی لندفیل سراوان در همین هفته بازگشایی شد و توانستیم در عرض ۴۵ روز و با توان لجستیکی شهرداری نسبت به پوشاندن تاج بالایی لندفیل اقدام کنیم.
شهردار رشت با بیان اینکه هم‌اینک بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن زباله در کارخانه کودآلی به صورت روزانه پردازش می‌شود، اظهار داشت: نصب تجهیزات دو خط جدید پردازش کارخانه کودآلی هم ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا نیمه مرداد به تست آزمایشی خواهد رسید.
علوی با تاکید بر اینکه در صورت بهره‌برداری از خطوط جدید کارخانه کودآلی ظرفیت پردازش زباله به روزانه ۸۰۰ تا ۹۰۰ تن می‌رسد افزود: در بودجه ۱۴۰۱ معادل هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی برای شهر رشت تعریف و توسط شورای اسلامی شهر مصوب شده است.
وی یادآور شد: راه‌اندازی مرکز نوآوری، نوسازی و وارد کردن ۴۰ دستگاه ماشین آلات نو به حوزه خدمات شهری، اسقاط ماشین‌ آلات فرسوده و جلوگیری از پراکندگی ساختمانها در مجموعه شهرداری با هدف صرفه‌جویی در هزینه‌ها و ارائه بهتر خدمات به شهروندان از دیگر اقداماتی است که در دوره جدید مدیریتی محقق شد.
شهردار رشت از راه‌اندازی یک مرکز علمی نجوم در محدوده تالاب عینک خبر داد و عنوان کرد: لایروبی تالاب با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان از دیگر اقداماتی است که شهرداری رشت بر روی اجرای آن اصرار دارد.
علوی از افتتاح فاز اول پروژه پارک ۵۰۰ هکتاری لاکان تا پایان امسال خبر داد و افزود: در فازهای بعدی این پروژه هم احداث یک مجموعه اقامتی سازگار با محیط زیست‌ و شهربازی توسط سرمایه‌گذار و بخش خصوصی در دستور کار قرار دارد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.