×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
مدیرعامل آبفای گیلان بمناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب اعلام شد: آبفای گیلان حدود ۲۶۰۰ میلیارد تومان طرح در دست اجرا دارد

بمناسبت هفته صرفه جویی در مصرف اب نشست خبری مدیرعامل این شرکت با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات برگزار شد.
neshste 95 sarfeh01
به گزارش گیلان پیام ، کاظم لطفی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان با اشاره به اینکه صرفه جویی درست مصرف کردن است و نه کم مصرف کردن اظهار داشت: آب به لحاظ اهمیت حیاتی آن باید در صدر کالاهای مصرفی سبد هر خانوار قرار گیرد و گیلان به لحاظ داشتن منابع آبی پایدار از استانهای ثروتمندکشور می باشد.

وی اجرای طرح آبرسانی در ۱۶ شهرستان استان را از نعمتهای بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و افزود: شاید این پتانسیل قوی و اجرای چنین طرحهای آبرسانی در کمتر استانی باشد که حاکی از توجه ویژه مسئولین نظام و همچنین مسئولین استان به گیلان می باشد.

مدیرعامل آبفای گیلان رسالت این شرکت را تأمین و توزیع آب شرب بهداشتی و همچنین جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب عنوان کرد و گفت : مقوله دوم به لحاظ پر هزینه بودن جمع آوری و دفع فاضلاب رسالت ما را سنگین تر می کند.

وی در ادامه افزود: در شرکت آب و فاضلاب گیلان علم و عمل با هم عجین شده است و در راستای مدیریت کلان در سطح شرکت در حال اجراست و باتوجه به پراکندگی جمعیت در سراسر استان ، خدمات این شرکت در جای جای استان ارائه می گردد.

مهندس لطفی با اشاره به برآورد هزینه طرحهای در دست اجرا تصریح کرد: آبفای گیلان حدود ۲۶۰۰ میلیارد تومان طرح در دست اجرا دارد که ۱۸۰۰ میلیارد تومان مربوط به طرحهای فاضلاب در شهرهای اجرایی و ۸۰۰ میلیارد تومان مربوط به حوزه آبرسانی می باشد.

مدیرعامل آبفای گیلان این شرکت را به لحاظ عملکرد در حوزه آبرسانی جزء شرکتهای موفق در سطح کشور دانست و گفت: سد شهر بیجار تأمین کننده آب شرب ۷۰% جمعیت شهری استان می باشد و با بهره برداری از سد پلرود، آب شرب کل استان از آبهای سطحی تأمین خواهد شد.

وی آبهای سطحی را به لحاظ سختی کم ، بهترین آب شرب عنوان کرد و خاطرنشان کرد: حفظ آبهای سطحی از بالادست یکی از وظایف وزارت نیرو بوده که توانسته آن را خوب مدیریت نماید.

مدیرعامل آبفای گیلان با بیان اینکه استان گیلان در کانون توجه طرحهای آبرسانی قرار دارد گفت: طی ۴ سال آتی ۹۰% شهرهای گیلان از آبهای سطحی استفاده خواهند نمود که اتفاق میمونی برای گیلان خواهد بود و با بهره برداری از سد پلرود و شفارود تأمین پایداری آب برای رودسر و تالش نیز خواهیم داشت.

مهندس لطفی افتتاح سیمای کلی طرح آبرسانی به غرب را در سال ۹۸ اعلام کرد و یادآور شد: عبور خطوط انتقال توزیع آب از شهرهای خشکبیجار و لشت هم از برنامه های آتی این شرکت می باشد.

وی با اشاره به اجرای مدول دوم پروژه تصفیه خانه بزرگ آب گیلان به روش BOT هدف گذاری پروژه را سه سال عنوان کرد و گفت: با سپری شدن یکسال از مدت قرارداد و بهره برداری از فاز دوم پروژه طی ۲ سال آتی ، تولید آب تصفیه خانه سنگر در هر ثانیه ۶ هزار لیتر خواهد بود که موفقیتی مثال زدنی در کشور می باشد.

مدیرعامل آبفای گیلان در ادامه افزود: با بهره برداری از سد دیورش و اجرای سامانه های تولید و توزیع آب ، شهرستان رودبار نیز از آن بهره مند خواهد شد که با اجرای این طرحهای آبرسانی ، گیلان از افتخارات کشور و نظام به جهت تأمین آب ۹۰ درصدی از آبهای سطحی خواهد بود.

مهندس لطفی با اشاره به اجرای طرح آبرسانی سیاهکل ، لنگرود و لاهیجان اظهار داشت: این طرح در سالهای پایانی قرار دارد و تا سال ۹۸ به اتمام می رسد و طرحهای کوچک آبرسانی نیز تا یک ماه دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

وی در ادامه با بیان اینکه طرحهای فاضلاب از الزامات مسائل زیست محیطی است افزود: دغدغه تمامی مسئولین استانی طرحهای فاضلاب گیلان است و با توجه به پیشرفت ۵۰درصدی این پروژه در رشت و لاهیجان طی سه سال آتی فاضلاب بطور کلی از بستر این شهرها جمع آوری خواهد شد.

مدیرعامل آبفای گیلان اولویت تأمین اعتبار برای تأسیس تصفیه خانه های فاضلاب برای ۸ شهر اجرایی را از محل بانک های اسلامی ، eco و سرمایه گذاران اعلام کرد و افزود: اجرای بخشی از پروژه جمع آوری فاضلاب استان نیز به روش BOT، فاینانس ، اعتبارات استانی و وام از بانکهای دولتی طی دو سال آتی به نتیجه خواهد رسید.

مهندس لطفی با تأکید بر اینکه جهت تأمین منابع از سرمایه گذاران خارجی باید پیگیری مجدانه داشت افزود: آبفای گیلان یکی از دستگاههای اجرایی در سطح استان است که دفتر تجهیز منابع مالی غیردولتی دارد .

وی نجات رودخانه های زرجوب و گوهررود را از دیگر رسالتهای شرکت آب و فاضلاب دانست و یادآور شد: احداث تصفیه خانه فاضلاب در شهر صنعتی و انتخاب پیمانکار به روش EPC ، گامی موثر در راستای احیاء و نجات رودخانه هاست.

مدیرعامل آبفای گیلان با تأکید بر اینکه تا سال ۹۶ رودخانه ها از هر آلایندگی پاک خواهند شد اظهار داشت: محوریت در اجرای این طرحها ، آبفای گیلان است که به لحاظ توان اجرایی مورد اعتماد مسئولین استانی و کشوری است و برای اتمام این طرحها اعتباری بالغ بر ۱۸۰۰ میلیارد تومان مورد نیاز است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.