×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
مشترکین بخش کشاورزی در صورت همکاری و انعقاد قرارداد ، برق رایگان دریافت خواهند کرد

گیلان پیام/وی گفت: این برنامه‌ها عمدتاً تشویق محور هستند یعنی در قبال کاهش مصرف، پاداش در نظر گرفته شده که به مشترکان به خصوص مشترکان خانگی تعلق خواهد گرفت.
مهدیزاده افزود: بر اساس مصوبه دولت برای مصارف مشترکین خانگی در تابستان سال ۱۴۰۱ از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور تشویق‌های پنج برابری درنظر گرفته می شود یعنی اگر مشترکی مصرف کمتری نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته باشد از نرخ تشویقی پنج برابری برخوردار خواهد شد و به ازای هر یک کیلووات ساعت کاهش مصرف نسبت به سال گذشته ۵۰۰ تومان پاداش دریافت خواهد کرد .
رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان ادامه داد: تمامی کشاورزان محترم می‌توانند با عدم استفاده از برق چاه‌های کشاورزی به مدت ۵ ساعت در بازه زمانی ۱۱ تا ۱۸ (که در تفاهم‌نامه همکاری درج می‌شود) و انتقال زمان آبیاری به ساعات دیگر، از برق رایگان در مابقی ساعات شبانه روز استفاده نمایند.
محمد تقی مهدیزاده گفت: در استان گیلان۷۶ درصد مشترکان در تعرفه خانگی هستند که ۴۹ درصد کل استان را به خود اختصاص می دهند و ۴ درصد مشترک صنعتی در گیلان داریم که ۱۷ درصد مصرف کل استان مربوط به این بخش می باشد.
وی تاکید کرد: تفاهم نامه های بسیار زیادی با مشترکین صنعتی منعقد شده و در بخش صنعتی هماهنگ شده که تعطیلات تابستانی را به ساعات اوج بار منتقل کنند یا اگر در ساعات اوج نیاز به کاهش مصرف بود، با هماهنگی دیسپاچینگ ملی مصرف خود را کاهش دهند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان خاطرنشان کرد: براساس تصویب هیات وزیران دستگاه های اجرایی، بانک ها، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی غیردولتی ملزم به کاهش مصرف انرژی برق هستند و براین اساس ادارات باید مصرف انرژی خود را در ساعات اداری تا سقف ۳۰% و پس از ساعات کاری تا ۶۰ درصد نسبت به ساعات مشابه سال قبل کاهش دهند.
مهدیزاده با اشاره به اینکه قریب به ۸۰ درصد مشترکین استان در تعرفه خانگی هستند افزود: دمای آسایش ۲۵ درجه است و قرار دادن درجه کولرهای گازی روی این درجه تاثیر بسیار چشمگیری در کاهش مصرف و همچنین کاهش بهای برق مصرفی دارد، همچنین ساعات اوج مصرف در روز از ساعت ۱۲ الی ۱۷ و در شب از ساعت ۲۰ الی ۲۴ می باشد که مشترکین محترم لطفا از استفاده همزمان چند وسیله برقی در این بازه های زمانی خودداری کنند.
رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در پایان با اشاره به اینکه هوشمندسازی به مفهوم رویت‌پذیری و کنترل‌پذیری مصرف برق مشترکین است افزود: مقرر شد در گیلان در افق اول ۵۹۰۰۰ مشترک و در افق دوم ۱۷۵۰۰۰ مشترک مجهز به سیستم اندازه گیری هوشمند شوند که مشترکین صنعتی، چاه‌های کشاورزی و مشترکین خانگی بالای الگوی مصرف در الویت هوشمندسازی قرار دارند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.