×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
نشست مشترک مدیرعامل و معاونین توزیع برق گیلان با هیئت رئیسه و اعضا واحدهای صنعتی و تولیدی استان

گیلان پیام/مهدیزاده مدیرعامل شر کت توزیع برق استان ، ضمن ابراز خوشحالی از حضور در جمع فرهیختگان و کارآفرینان عرصه تولید و صنعت از برگزاری این نشست تقدیرکرد و افزود: ناترازی قابل ملاحظه ای بین تولید و مصرف برق در کل کشور وجود دارد که این رقم با توجه به افزایش مشترکین و رشد مصرف، بصورت جاری درحال افزایش است.
وی ضمن تاکید بر اینکه تولید و اشتغال نیروی انسانی، یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را تشکیل می‌دهد، اظهار داشت: جهت تأمین برق پایدار،حرکت به سوی مدیریت بار شبکه اجتناب ناپذیر است و اجرای طرح رویت پذیری و کنترل پذیری از طریق توسعه لوازم اندازه گیری هوشمند یکی از مهم‌ترین ابزارها برای پیاده‌سازی طرح های مدیریت مصرف می باشد که از سالیان گذشته در دستور کار صنعت برق قرار گرفته و هم اکنون با سرعت بیشتری در استان گیلان درحال پیگیری است.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: انعقاد تفاهمنامه با صنایع استان ها بمنظور همگرایی و همراهی صنعت برق و بخش صنعت در گذر از پیک تابستان در حال انجام است و با صنایعی که تعمیرات سالانه خود را در ایام تابستان قرار می دهند آماده ی مذاکره و تفاهم هستیم .
مهدیزاده خاطرنشان کرد: تأمین برق پایدار برای توسعه شهرک‌های صنعتی ضروری است و بدین منظور این شرکت در حال طراحی و تامین تجهیزات جهت اجرای پروژه های موثر در افزایش ضریب پایداری شبکه بوده و امیدواریم با پشتیبانی استاندار و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی ، این پروژه ها هر چه سر یع تر به بهره برداری برسند .
وی افزود: در اسرع وقت با حمایت استانداری گیلان، هماهنگی لازم با شرکت نفت برای تخصیص سهمیه سوخت جهت استفاده از ژنراتور مستقر در صنایع به هنگام قطع برق انجام خواهد شد.
مدیرعامل شر کت توزیع نیروی برق استان گیلان در ادامه به ضرورت استفاده از انرژیهای تجدیدپذیر به جای سوختهای فسیلی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر روند رو به رشدی جهت تولید انرژی در نزدیکی محل مصرف شکل گرفته است و استفاده از انرژی های تجدید پذیر پراکنده چه در کشورهای توسعه یافته و چه در کشورهای در حال توسعه فزونی یافته است.
محمد تقی مهدیزاده گفت: در کشور های در حال توسعه از تجدید پذیرهای پراکنده عمدتاً به عنوان ابزاری برای افزایش دسترسی به انرژی به خصوص در مناطق روستایی استفاده می شود و در واقع استفاده از تجدید پذیر های پراکنده ابزاری برای پاسخ گویی به تقاضای خودکفایی و قابلیت اطمینان بیشتر توسط مشترکین برق متصل به شبکه می باشد، از اینرو به منظور شدت بخشیدن به تحقیق، توسعه و گسترش زیرساخت های مورد نیاز برای منابع پراکنده باید برنامه ریزی جامعی در راستای تقویت شبکه های برق صورت پذیرد.
رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع برق گیلان در انتها گفت : تولید برق بدون مصرف سوخت ، عدم وابستگی به آب زیاد ، جلوگیری از آلودگی محیط زیست ، امکان تامین شبکه‌ های کوچک و ناحیه‌ ای ، استهلاک کم و عمر زیاد از جمله مزایای استفاده از انرژی های نو از جمله نیروگاههای خورشیدی می باشد.
همچنین در این نشست اکبر تطهیری مقدم مدیر اجرایی انجمن مدیران صنایع استان گیلان اظهار داشت: خدمت ۴۴ ساله انجمن مدیران صنایع کشور به جامعه تولید و کارآفرینی و تعامل سازنده با مدیران سازمان ها و نهادها ی دولتی ، ازافتخارات خود می دانیم .
گفتنی است در این جلسه هم اندیشی، برخی نظرات و چالش های موجود بر سرهمکاری و همراهی جهت گذر از پیک، همچنین برخی نقصان های موجود طی سالیان گذشته از سوی مدیران صنعت حاضر در جلسه ارائه شد و مدیرعامل، معاونین و مدیران شرکت توزیع برق گیلان ضمن استماع نظرات و پاسخگویی به آنها، برخی اقدامات انجام شده از جمله پاداش های همکاری تعلق گرفته به صنایع را تشریح کردند.
گفتنی است در پایان این جلسه بر ارتباط مستقیم و موثر مدیران ارشد توزیع برق گیلان و صنعت استان تاکید و مقرر شد این جلسات بصورت جاری و مداوم برگزار شود./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.