×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
هیچ مصوبه فرهنگی سفر‌های استانی نباید روی زمین بماند

گیلان پیام/ محمدمهدی اسماعیلی در نخستین روز همایش سراسری مدیران کل ارشاد استان‌ها افزود: دولت با گفتمان انقلابی و شفاف در حوزه فرهنگ وارد عرصه شده است و نهایت تلاشمان را به کار خواهیم گرفت تا تحولات رو به رشدی در عرصه مدیریت فرهنگی کشور رخ دهد و مدیریت فرهنگی کشور در فضایی روشن در مسیر خود استوار بماند.
وی با اشاره به نقش مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها در تعالی فرهنگی کشور اضافه کرد: نباید فراموش شود که مدیران کل ارشاد استان‌ها نماینده گفتمان فرهنگی حاکم بر دولت هستند و باید نقش تعیین کننده و جریان ساز در حوزه فرهنگ استان ایفا کنند و از بینشی انقلابی و تحول گرایانه برخوردار باشند.
وزیر فرهنگ ادامه داد: مدیران کل ارشاد استان‌ها باید بتوانند با برنامه‌ریزی مدون پایه‌های فرهنگی استان را ارتقا دهند و با قدرت از جریان فرهنگی انقلاب و اندیشه‌های مقام معظم رهبری (مد ظله) دفاع کنند.
رییس شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: ما همگی سربازان رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگ هستیم و باید نهایت تلاشمان را انجام دهیم که اندیشه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری را عملیاتی کنیم، زیرا ایشان مرزبندی روشنی در حوزه فرهنگ دارند که با برنامه ریزی و همت می‌توان اندیشه‌های ایشان را در حوزه فرهنگ عملیاتی کرد.
وی افزود: حدود ۷۰ ماموریت سند تحول دولت بر عهده وزارت ارشاد است و از آنجا که باید نسبت به این سند تعهد داشته باشیم، مدیران کل ارشاد استان‌ها باید به اجرای آن اهتمام جدی داشته باشند.
وزیر ارشاد همچنین به اهمیت برپایی منظم نشست‌های شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و افزود: برپایی بدون وقفه و منظم این نشست‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است، زیرا شورای فرهنگ عمومی پیشانی فعالیت‌های فرهنگی استان‌ها محسوب می‌شود. مدیران نباید از نشست‌های کارگروه تخصصی فرهنگی استان‌ها هم غافل شوند، زیرا تقویت این کارگرو‌ها اتفاقات روشنی در حوزه فرهنگ و هنر استان‌ها رقم خواهد زد.
وی گفت: به تعامل جدی و روشن میان مدیران کل ارشاد در استان‌ها با مسئولین بخش‌های مختلف استان اعتقاد ویژه دارم و این مسئله می‌تواند به پیشبرد اهداف متعالی فرهنگی کشور کمک و از سوی دیگر به روند پیگیری اجرای مصوبات فرهنگی سفر‌های استانی کمک شایانی کند، زیرا نباید اجازه دهیم هیچ مصوبه فرهنگی سفر‌های استانی روی زمین بماند.
همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها صبح امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباغ زیبای وزارت ارشاد آغاز به کار کرد و تا ظهر سه شنبه ادامه خواهد داشت./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.