×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
یارانه ها حذف نمی‌شود، بلکه از روی کالاها به افراد منتقل می‌شود/ افزایش قیمتی برای خرید نان وجود نخواهد داشت

گیلان پیام/وزیر جهاد کشاورزی در نشست علنی امروز مجلس گفت: خشکسالی از سال گذشته تاکنون در خاورمیانه استمرار داشته است، اما افزایش قیمتی برای خریدن نان وجود نخواهد داشت.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس هم چند روز پیش تاکید کرده بود در صورت اصلاح ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی قیمت نهایی نان در سفره مردم تغییری نخواهد کرد.
به گفته ساداتی نژاد پیش بینی می شود کشورمان امسال حدود ۴ و نیم میلیون تن گندم خریداری کند.
از هفته گذشته افزایش قیمت ماکارونی و حذف ارز ترجیحی آرد، نگرانی هایی را در کشور ایجاد کرده است.
دولت می گوید با این اقدام از قاچاق آرد جلوگیری می کند و در روزهای آینده، یارانه جبرانی را جایگزین حذف ارز ترجیحی خواهد کرد.
اما نمایندگان مجلس می گویند دولت برنامه مشخصی را برای حذف ارز ترجیحی ارائه نداده است
وزیر جهاد کشاورزی می گوید تاکنون در یارانه ها رانت و فساد ایجاد شده و صادرات بی رویه از یارانه نهاده ها انجام می شود. با اجرای هدفمندی یارانه ها، دهک‌های پایین جامعه بیشتر از یارانه ها بهره مند خواهند شد. حدود ۱۲ میلیون تن نیاز گندم کشور است که ۹ میلیون تن آن برای پخت نان خبازی مصرف می شود. دو میلیون تن از گندم برای صنف و صنعت و حدود ۵۰۰ هزار تن برای نان صنعتی مصرف می شود.
بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۱، دولت در صورت حذف ارز ترجیحی کالاهای اساسی، باید راهکارهای جبرانی را اجرا کند و قیمت این کالاها همان نرخ مصوب شهریور ۱۴۰۰ بماند.
معاون اقتصادی رئیس جمهور دیشب گفت یارانه ای که تا دیروز برای وارد کردن کالای اساسی ارزان به تاجران داده می شده، به صورت کالابرگ در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.
به گفته آقای محسن رضایی، با هدف ایجاد آرامش بیشتر در عادلانه کردن یارانه کالاهای اساسی، دو ماه اول یارانه جبرانی به صورت نقدی و اعتباری به حساب مردم واریز می شود اما پس از آن، بر اساس قانون مجلس کالابرگ داده خواهد شد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.