×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بمناسبت هفته ملی سلامت

گیلان پیام/ متن پیام رییس دانشگاه به شرح زیر است:
نامگذاری یک روز در سال به عنوان روز جهانی بهداشت از سوی سازمان بهداشت جهانی و انتخاب یک هفته در کشور ایران به عنوان هفته سلامت، نشانگر اهمیت حوزه سلامت و فرصتی مناسب برای آگاهی بخشی به مردم، ارتقای سواد رسانه ای و ارایه دستاوردهای حوزه بهداشت و درمان است.

شعار امسال سازمان جهانی بهداشت، تحت عنوان ،” سلامت ما، سلامت سیاره ما” بر سلامت محیط زیست تاکید دارد زیرا سلامت مردم وابسته به پاکیزگی محیط پیرامون است و بی توجهی به این امر، می تواند به فجایع زیست محیطی و به خطر افتادن سلامت انسانها بیانجامد. بنابراین همدلی و مشارکت جدی تمامی سیاستگذاران و مسوولان دستگاههای اجرایی جهت ارایه راهکارهای مناسب، امری ضروری است.

خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اقدامات چشمگیری در زمینه بهداشت و درمان در کشور صورت گرفت که نشان دهنده دغدغه مسوولان نظام و در راس آن رهبر معظم انقلاب جهت تامین و حفظ سلامت مردم است.

هفته سلامت همچنین فرصتی مغتنم برای قدردانی از مجاهدتها و رشادت های تلاشگران حوزه بهداشت و درمان است که برای پیشگیری و درمان بیماریها بویژه در ایام بحران کرونا و اجرای طرح واکسیناسیون از هیچ کوششی دریغ نکردند و در این راه، تعدادی از این عزیزان به خیل شهدا پیوستند.
اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت ، از تمامی فعالان بهداشت و درمان به ویژه دانشگاهیان علوم پزشکی گیلان که در بحران کرونا و اجرای طرح واکسیناسیون خوش درخشیدند، قدردانی نموده، از درگاه باریتعالی، سلامتی، توفیق و بهروزی برای همگان مسالت دارم.
دکتر ارسلان سالاری
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.