×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
نظارت کافی بر چرخه تولید تا توزیع، زمینه ایجاد نگرانی برای مردم را برطرف می‌کند

گیلان پیام/ دکتر اسدالله عباسی صبح امروز (شنبه) در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان به اهمیت این جلسات در معیشت و اقتصاد اشاره و اظهار کرد: هدف از تصویب برنامه ملی تقویت کسب و کار؛ معیشت مرزنشینان و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مرزی و نیز جلوگیری از پدیده شوم قاچاق کالاست.
وی نقش منطقه آزاد انزلی و منطقه ویژه اقتصادی آستارا در رونق کسب و کار مرزنشینان را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: سهم اشتغال مرزنشینان در ایجاد ۳۰ هزار شغل برای افق ۱۴۰۱ باید توسط دستگاه‌های متولی اجرایی و نظارتی، تعیین و با جدیت دنبال شود.
نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر ضرورت نقش‌آفرینی حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات در ایجاد اشتغال، افزود: همه ما در قبال مردم مسئول هستیم و بایستی اقتصاد استان را رشد دهیم و موضوع مهم اشتغال با وجود قاچاق ، محقق نمی‌شود.
وی تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب مبنی بر برخورد جدی با مسئله قاچاق را یادآور شد و گفت: در خصوص مبارزه با قاچاق کالاهای اساسی و اولویت‌دار مرتبط با سلامت، دارو و غذا و مواد اولیه واحدهای تولیدی که به صورت مستقیم با ایجاد شغل ارتباط دارد، باید نظارتی دقیق صورت گیرد.
استاندار گیلان بر لزوم تقویت نظارت‌‌ها و رصد جدی گلوگاه‌های ورود و خروج کالا و ایجاد شفافیت تأکید و تصریح کرد: واردات کالاهای مشابه تولید داخل منجر به آسیب واحدهای تولیدی، اشتغال جوانان و انگیزه سرمایه‌گذاران می‌شود.
وی با بیان اینکه قاچاق کالا و تفاوت ارز ۴۲۰۰ تومانی و نیمایی باعث شد که یارانه‌های تعیین شده به اهداف تعیین‌شده نرسد، افزود: موضوع آرد که به جای سفره مردم سر از جای دیگری درمی‌آورد موجب نارضایتی مردم شده که باید توسط اصناف، اتحادیه‌ها و نهادهای نظارتی گزارش داده شود.
دکتر عباسی با گلایه از صفوف طولانی و تعطیلی برخی از نانوایی‌ها، بر لزوم پرهیز از موازی کاری برای مبارزه با فساد تأکید و تصریح کرد: نباید به واسطه اقدامات سودجویانه برخی افراد آرامش مردم به ویژه دهک‌های پایین جامعه سلب و سفره آنان کوچک شود.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به واردات روغن به میزان کافی از مرزهای جنوبی و شمالی، توزیع مناسب و اتصال حلقه‌ها به یکدیگر برای تسهیل دسترسی مردم به اقلام مورد نیاز را مورد تأکید قرار داد.
وی با بیان اینکه هیچگونه کمبودی در تأمین آرد، روغن، مرغ، گوشت، تخم مرغ و دیگر اقلام مورد نیاز مردم در استان وجود ندارد، گفت: باید با نظارت جدی بر چرخه تولید تا توزیع، زمینه ایجاد نگرانی برای مردم برطرف شود.
وی با اشاره به تکلیف دولت سیزدهم برای هوشمندسازی یارانه‌ها افزود: اراده‌ دولت مردمی سیزدهم بر اینست تا جلوی قاچاق، رانت و فساد توسط فرصت‌طلبان گرفته و آرامش به مردم بازگردانده شود.
استاندار گیلان به اختصاص یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به بخش کشاورزی استان در سفر رئیس جمهوری افزون بر اعتبارات پیش بینی شده از طریق قانون بودجه اشاره و اضافه کرد: نگاه دولت و نظام توجه ویژه به ظرفیت های کشور است و ایجاد نارضایتی علیرغم پرداخت یارانه‌ها، تسهیلات و پشتیبانی از بخش‌های مختلف زیبنده نیست.
وی با تأکید براینکه کالاهای قاچاق وارده به انبار اموال تملیکی به ویژه اقلام فاسدشدنی و دارای تاریخ مصرف نباید بلاتکلیف باشند و در سریع ترین زمان ممکن بایستی به چرخه تولید و عرضه وارد شوند، افزود: رسوب کالا در انبار و نیز گمرک، پذیرفتنی نیست و در این مسیر رسیدگی به پرونده ها باید تسریع و با متخلفان برخورد شود.
دکتر عباسی افزود: تلاش می‌کنیم تا با توزیع عادلانه منابع و نظارت بر چرخه تولید تا عرضه به صورت میدانی، هرگونه دغدغه مردم را برطرف کنیم.
در این جلسه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گزارشی از نحوه اجرای برنامه ملی تقویت کسب و کار، معیشت مرزنشینان و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مرزی مصوب هیأت وزیران، رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان گزارشی از میزان کشفیات و مدیران کل تعزیرات حکومتی و اموال تملیکی گیلان گزارش هایی از روند رسیدگی به پرونده های مرتبط با قاچاق کالا و میزان ورودی و خروجی کالا به انبارها ارائه کردند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.