×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
تشکیل شورای کشاورزی استان گیلان تا دو هفته آینده

جهاداستاندار گیلان در بازدید از موسسه تحقیقات برنج کشور که در رشت مستقر است گفت : شورای کشاورزی استان تشکیل می شود.به گزارش گیلان پیام، دکتر محمدعلی نجفی پس از این بازدید در نشست  با مدیران موسسه تحقیقات برنج کشور گفت : باید با تلفیق علم و پژوهش و بهره‌گیری از شرکت‌های دانش بنیان در جهت توسعه بخش کشاورزی تلاش کنیم.
وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر ضرورت اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه باید فرصت بازیابی علوم با عمل فراهم شود تصریح کرد : در سفر دولت تدبیر و امید به گیلان در طی دوره پنج ساله مکانیزسیون ۵۰ هزار هکتار از اراضی استان به تصویب رسید که با توجه به برنامه‌های جهاد کشاورزی ، نهضتی در این بخش شکل خواهد گرفت.
دکتر نجفی بر ضرورت احیاء شورای کشاورزی استان تأکید کرد و افزود : ، اقتصادی کردن ، افزایش بهره وری، استفاده از فن آوری های نوین ،  مکانیزه کردن و جلوگیری از ضایعات از جمله برنامه‌های مهم در بخش کشاورزی استان  است که در این شورا پیگیری خواهد شد.
استاندار گیلان با بیان اینکه  این  شورا با حضور مدیران ذیربط تشکیل خواهد شد افزود : باتوجه به وجود مراکز متعدد تحقیقات کشاورزی کشوری و بین المللی در استان همچون برنج ،شیلات ،چای ، زیتون و ابریشم تشکیل شورای کشاورزی در استان امری ضروری است.
وی با اشاره به تشکیل ستاد رفع موانع تولید برای نخستین بار در گیلان اشاره کرد : پس از عملکرد موفقی که این ستاد در گیلان داشت به عنوان یک الگو در کشور مطرح شد و تشکیل شورای کشاورزی هم میتواند این مسیر را طی کند.
دکتر نجفی ادامه داد : گیلان در بخش‌های مختلف کشاورزی به‌عنوان یک قطب مهم در کشور محسوب می‌شود و با توجه به اهمیت بالای محصولات کشاورزی گیلان در کشور ایجاد ستادی که به‌طور مرتب و مداوم هدایت کار مسائل کشاورزی را برعهده بگیرد در استان احساس می‌شود.
وی همچنین بر ضرورت هدایت الگوی مصرف و سلامت جامعه توسط محققین تأکید کرد و افزود : مردم همواره بالاترین اعتماد را به محققین و قشر دانشگاهی دارند و تحقیقات شما نقش بسزایی در هدایت الگوی مصرف و سلامت جامعه ایفاء می‌کند.
دکتر نجفی همچنین بر گسترش مراکز تحقیقاتی مرتبط با برنج گفت  : ایجاد برنجکده الگویی در استان از جمله موارد مهمی به شمار می‌رود که باید در جهت تحقق این مهم تلاش کنیم .
گفتنی است موسسه تحقیقات برنج کشور که در رشت مستقر است  متولی تحقیقات برنج در کشور است و این موسسه هدایت برنامه‌های تحقیقاتی برنج در کلیه مناطق کشت برنج در ایران را برعهده دارد .
لازم به ذکر است در این بازدید مهندس شعبان نژاد رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان و معاونین مربوطه نیز حضور داشتند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.