×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
شهر رشت به شبکه شهرهای خلاق یونسکو پیوست

شهرداریشهردار رشت : ثبت شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی یونسکو ، یک گامی اساس به سوی یکی از مهم‌ترین اهداف ما یعنی برند سازی رشت می باشد.به گزارش گیلان پیام، دکتر سید محمد علی ثابت‌ قدم ، با اعلام مطلب فوق گفت : در نشست یونسکو در پاریس ، ایرنا بوکووا ، دبیرکل یونسکو اعلام کرد رشت و ۴۶ شهر دیگر از ۳۳ کشور جهان به شبکه شهرهای خلاق جهان پیوستنه‌اند.

 به گفته شهردار رشت ، رشت تنها شهر کشور است که در زمینه خوراک شناسی در این زمینه ثبت شد و اصفهان نیز در زمینه صنایع دستی به ثبت رسید

ثابت قدم همچنین این موفقیت را نتیجه زحمات همکارانش دانست و گفت این یک گام به سوی یکی از مهم‌ترین اهداف ما یعنی برندسازی برای رشت است.

آدلاید استرالیا ، بارسلونا از اسپانیا ، برگن از نروژ ، بوداپست از مجارستان ، دیترویت از آمریکا ، لیورپول از انگلیس ، رم از ایتالیا ، مونته ویدئو از اروگوئه ، سالوادور برزیل و سنگاپور از دیگر شهرهایی هستند که به عضویت شبکه شهرهای خلاق جهان درآمده‌اند.

دبیرکل یونسکو در یادمان دهمین سالگرد شکل‌گیری کنوانسیون شبکه شهرهای خلاق یونسکو گفت : « ‌این شبکه در سال ۲۰۰۹ با حضور ۱۱۴ شهر از سراسر جهان تاسیس شد . هدف از تاسیس این شبکه ، همکاری بین‌المللی بین شهرهایی است که متعهد به سرمایه‌گذاری روی خلاقیت به عنوان موتور محرکه توسعه پایدار شهری ، دربرگیری اجتماعی و طراوت فرهنگی شده‌اند.

وی در این نشست افزود : شبکه شهرهای خلاق یونسکو نشان‌دهنده پتانسیل بسیار بالای فرهنگ برای تقویت توسعه پایدار است . شهرها با پیوستن به این شبکه متعهد می‌شوند که با نگرش تقویت خلاقیت و صنایع فرهنگی ، مشارکت را در زندگی فرهنگی ارتقا داده و فرهنگ را در طرح‌ها و استراتژی‌های توسعه اقتصادی و اجتماعی بگنجانند./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.