×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
تبادل یافته های علمی و عملی برای رفع مشکلات صنعت برق کشور

برق منطقه ایاولین نشست مشترک هم اندیشی مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان با معاونین و مدیران این شرکت برگزار شد.به گزارش گیلان پیام،اولین نشست مشترک هم اندیشی مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان با معاونین و مدیران این شرکت  به منظور تبیین اهداف و در راستای بهبود هر چه بیشتر مسایل و موضوعات کاری به ریاست مهندس بلبل آبادی برگزار شد.
اهداف برگزاری
مهندس عظیم بلبل آبادی مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان با اشاره به اهداف برگزاری جلسه هم اندیشی گفت: بهره گیری از توان فکری و تجارب ارزنده و ارزشمند همکاران در حل مسایل و مشکلات نقش اساسی دارد و بسیار مفید به فایده است.
وی افزود: تبادل تجارب و ارائه راهکارهای نوین براساس آخرین یافته های علمی و عملی ضمن حل مشکلات شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان برای رفع مشکلات کلان کشور نیزکارآمد خواهد بود.
وی اضافه کرد: امیدوارم که با همراهی و مشارکت همه عزیزان استمرار و تداوم این جلسات را شاهد باشیم .
سرمایه بزرگ برق گیلان
مهندس بلبل آبادی به بیش از ۲ دهه فعالیت های خود در شرکت و شناخت از یکدیگر اشاره کرد و افزود: شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان از یک سرمایه بزرگ و ارزشمندی تحت عنوان نیروی انسانی متعهد، متخصص، کار آمد ، با تجربه ،  فهیم و توانمند برخوردار بوده و هست.
مطلوب و ایده آل
وی اضافه کرد : یکی از بزرگترین و موثرترین نقاط مطلوب و ایده آل در هر مجموعه ، هر شرکت و هر سازمان، داشتن چنین سرمایه گرانبهایی است که خوشبختانه ، شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان از آن برخوردار و بهره مند می باشد.
کارهای بزرگ سطح کشور
وی افزود: موید این گفتار نیز انجام کارهای بزرگ سطح کشور در شرکت است که همه آنها با مدیریت و هدایت شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان انجام می شود و اگر توانمندیهای لازم نبود، هرگز چنین مسئولیت های سنگین سطح کشور را به برق گیلان محول نمی کردند.
بهینه سازی طراحی خطوط و حریم
مهندس بلبل آبادی مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان با بر شمردن مسئولیت های کشوری گفت: برای اولین بار ۱۷ سال پیش بحث “حریم”  را شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان در سطح کشور مطرح کرد و شروع کار از این استان بوده است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر نیز مسئولیت بهینه سازی طراحی خطوط و بحث و بررسی حریم به عهده شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان است که با همکاری ۱۰ شرکت برق منطقه ای از دیگر استانهای کشور و ۵ شرکت مهندسین مشاور بزرگ این کار به نحو شایسته ای درحال انجام است.
حرکت رو به جلو
مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان به توانمندیهای خاص این شرکت اشاره کرد و افزود : توانمندیهای برق گیلان به لحاظ فنی، ستادی،  مالی، پشتیبانی و نیروی انسانی برای صنعت برق کشور شناخته شده و شفاف و روشن است.
وی افزود: باید از این توانمندی در مدیریت و در راهبری شرکت به لطف خدا به صورت سیستماتیک استفاده کنیم چون هر سیستمی هر چقدر هم توانمند باشد مسلماً جای بهبود کار و ارتقای هرچه بیشتر همچنان وجود دارد و باید همیشه رو به جلو حرکت کنیم و شرایط مطلوبتری را برای سیستم ایجاد نمائیم .
نیروی انسانی
وی اضافه کرد: در بعد نیروی انسانی به لحاظ کیفی شاید چندان مشکلی نداشته باشیم ولی با توجه به حجم کارهای جدیدی که آغاز شده است و با در نظر گرفتن پروژه های انتقال و فوق توزیع که از ماموریت های اصلی شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان هستند به لحاظ کمّی، مقداری چالش داریم وان شاء الله کمبود نیرو نیز با تدابیر لازم حسب اخذ مجوزهای مذکور و برگزاری آزمون و دیگر تدابیر تأمین خواهد شد.
پایداری و قابلیت اطمینان شبکه انتقال و فوق توزیع استان گیلان
مهندس بلبل آبادی مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان در بخشی دیگر از سخنان خود به صورت تخصصی به بررسی وضعیت پایداری و قابلیت اطمینان شبکه انتقال و فوق توزیع استان گیلان پرداخته و افزود : اگر مصرف انرژی استان تا ۱۲۰۰ مگاوات باشد شبکه پایداری مناسب خواهد داشت و چنانچه مصرف کل استان از ۱۲۰۰تا ۱۵۰۰ مگاوات باشد بهره برداری از شبکه با ریسک بالا خواهد بود و افزایش مصرف به بیش از ۱۵۰۰ مگاوات ، قابلیت اطمینان و پایداری شبکه را دچار مخاطره و چالشهای اساسی می نماید .
پیک مصرف
مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان در مورد پیک مصرف سال جاری گفت: بیست و پنجم مرداد ماه امسال میزان مصرف به ۱۵۴۲ مگاوات رسید. خوشبختانه علیرغم پیک مصرف بالا، با همت و تلاش زحمتکشان متعهد ، متخصص و دلسوز شرکت برق منطقه ای گیلان اوج مصرف تابستان سال جاری را با موفقیت پشت سرگذاشتیم.
پشتیبانی ضروری است
مهندس بلبل آبادی افزود : این بدین مفهوم نیست که پیک مصرف سال آینده را نیز بتوا نیم با چنین شرایطی با موفقیت پشت سربگذاریم. لذا باید معاونین ، مدیران ، همه حوزه ها و همه واحدها در چنین شرایطی از همدیگر پشتیبانی کامل و تمام عیار داشته باشند و به صورت اورژانسی برخورد کنند. چون اگر تبعات بوجود آید برای همه بخش ها و حوزه های کاری خواهد بود.
همدلی و همصدایی
وی آنگاه همدلی و همصدایی  را در چنین شرایطی مورد تاکید قرار داد و گفت: باید یک دست ، همدل و همصدا به کمک همدیگر شتافت تا برای شبکه و مردم هیچگونه مشکلی بوجود نیاید.
اقدامات امیدوارکننده
مهندس بلبل آبادی مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان در مورد فعالیت ها و اقدامات امیدوار کننده گفت: در چند ماهه تصدی مدیریت ، فعالیت ها و اقدامات امیدوار کننده خیلی زیادی صورت گرفت و رویکرد ها ، نگاهها و انتظارات، تغییرات اساسی یافت و در بعد فنی و طراحی پست ها، رویکردهای جدید دنبال و پیگیری می شود .
تثبیت وضعیت مالی
وی افزود : تبثیت وضعیت مالی شرکت در چند ماه اخیر، یکی از کارهای بزرگ بود و علاوه برآن تبیین وضعیت شبکه انتقال و فوق توزیع برای مقامات بالادستی، چه در سطح استان و چه خارج از استان و مقامات شرکت توانیر باعث ایجاد رویکرد موقعیت خاص شده است و از طریق شرکت توانیر مشکلات شبکه انتقال و فوق توزیع گیلان مورد پیگیری ویژه قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: با ایجاد تعامل سازنده در استان بویژه با نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی سعی شده است از همه توانمندیها استفاده کنیم تا مشکلات موجود کاهش یابد.
مشکلات شهر رشت و غرب گیلان
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اجرای پروژه های در دست اجرا در شهر رشت و غرب گیلان گفت : حداکثر طی ۲ سال آینده مشکلات اساسی شهر رشت حل خواهد شد و علاوه برآن غرب استان  نیز به وضعیت مطلوب خواهد رسید.
دیدگاههای معاونین و مدیران
در ادامه این نشست هم اندیشی معاونین و مدیران واحدها و حوزه های مختلف شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان با طرح دیدگاهها و ارائه گزارش کوتاه حوزه کاری خود، آخرین دستاورد های علمی و عملی مرتبط با مسایل مطروحه را برشمردند و در موارد متعدد پیشنهادات و راهکارهای اجرایی اصولی ارائه دادند. در بخش پایانی این نشست، مهندس بلبل آبادی مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان از پیشنهادات ارائه شده استقبال کرد و خواستار فراهم آوردن روند اجرایی آنها شدند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.