×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
افزایش درآمدهای پایدار و بهره گیری از ظرفیت سرمایه گذاری

گیلان پیام/ مدیر برنامه و بودجه شهرداری رشت از ارائه لایحه پیشنهادی بودجه ۱۴۰۱ شهرداری رشت به شورای اسلامی تا پایان دی ماه امسال خبر داد و گفت: افزایش درآمدهای پایدار و بهره گیری از ظرفیت سرمایه گذاری از مهمترین رویکردهای بودجه سال آتی است.
اسماعیل چراغی مدیر برنامه و بودجه شهرداری رشت اظهار داشت: لایحه پیشنهادی بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری رشت تا پایان دی ماه سال جاری به شورای اسلامی شهر رشت ارائه می‌گردد.
مدیر برنامه و بودجه شهرداری رشت با بیان اینکه بودجه سال آتی شهرداری از حیث منابع با تغییرات بنیادین و ساختار شکنانه در بخش تامین منابع مالی و اصلاح ساختار همراه است، افزود: شهرداری رشت در تلاش است تا پیش زمینه‌های استفاده از ظرفیتهای تامین مالی جدید اعم از انتشار اوراق مشارکت، اوراق قرضه ، فاینانس و سایر منابع جدید تامین مالی را در سال آینده لحاظ نماید.
چراغی با بیان اینکه تدوین و پیش‌بینی بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری از حیث منابع و مصارف با ۶۰ درصد افزایش نسبت به بودجه سال ۱۴۰۰ به ۲ هزار میلیارد تومان رسیده است، تصریح کرد: ایجاد درآمدهای پایدار، بهره گیری از ظرفیت سرمایه گذاری، استفاده از ظرفیتهای بخش خصوصی در اجرای طرح عمرانی، خدماتی از مهمترین ویژگیهای بودجه سال آینده شهرداری رشت محسوب می‌شود.
مدیر برنامه و بودجه شهرداری رشت تصریح کرد: شهرداری رشت به منظور رفع نیازهای ضروری، عمومی و اجتماعی مجموعه خود برنامه‌ ریزی لازم را انجام داده است تا ضمن انجام اقدامات بنیادین و اجرای پروژه‌های اولویت‌دار، این منابع محدود به نحوی به نیازهای نامحدود تخصیص داده شود.
چراغی در ادامه به مهمترین راهبردهای بودجه سال آینده شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: تقویت حمل و نقل عمومی، افزایش ایمنی، مدیریت پسماند و کاهش آلودگیهای زیست محیطی، ارتقای خدمات شهری، توسعه زیرساختهای الکترونیک، بازیابی هویت تمدنی و اصالت بخشی در فرآیندهای بازآفرینی شهری از جمله این راهبردها به شمار می‌رود.
وی افزایش خوداتکایی و درآمدهای پایدار با اولویت‌دهی به شراکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در راستای توسعه اقتصاد شهر را از دیگر ویژگیهای بارز بودجه ۱۴۰۱ شهرداری رشت ذکر کرد و افزود: در بودجه سال آتی سعی شده مؤلفه‌هایی مانند اولویت بخشی به محرومیت‌زدایی از بافت های ناکارآمد و محلات کم برخوردار با پیشبرد پرشتاب طرحهای محرک توسعه و با رویکرد مشارکت جویی شهروندان در دستور کار قرار گیرد.
مدیر برنامه و بودجه شهرداری رشت در پایان اضافه کرد: چشم‌اندازها، برنامه‌ها، طرحها و فعالیتهای مربوط به برش یکساله شهرداری رشت اساس و مبنای تهیه بودجه قرار گرفته است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.