×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
برای افزایش بهره‌وری کشاورزی، رویکردهای علمی و دانش‌بنیان مورد توجه باشد

گیلان پیام/ دکتر اسدالله عباسی در دیدار رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، تحول در کشاورزی را موضوعی مهم عنوان کرد که همراه با ارائه آموزش‌های لازم به کشاورزان برای افزایش بهره وری در امر کشاورزی، نیاز امروز است.
وی مهارت افزایی را لازمه فارغ التحصیلان دانشگاهی به‌ویژه در حوزه کشاورزی ذکر و اضافه کرد: لازمست فعالیت‌های کشاورزی، امور دامی و آبزی پروری، با رویکردهای دانش بنیان و شیوه‌های جدید و روزآمد، دنبال شود.
استاندار گیلان اتخاذ راهبردهای علمی را در افزایش بهره وری کشاورزی مهم خواند و تکلیف کرد که جلسه عملیاتی برای برقراری تقویت ارتباطات بین سازمان جهاد کشاورزی و نظام مهندسی، برگزار و اقدامات صورت‌گرفته، آسیب شناسی شود.
وی همچنین منابع طبیعی را یکی از موارد دارای اهمیت به‌ویژه در گیلان دانست و با اشاره به کاهش میزان جنگل ها، بر ضرورت توجه به اقلیم جنگل های استان در جنگل کاری و نیز توسعه زراعت چوب تأکید کرد.
شاهرخ رمضان نژاد رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور نیز در این دیدار رسالت اصلی این سازمان را علمی و دانش بنیان کردن اقتصاد کشاورزی ذکر و با اشاره به فعالیت ۱۳ هزار مهندس کشاورزی در گیلان اظهار کرد: در برنامه‌ریزی‌های خود به دنبال آن هستیم که این سازمان، برای کشاورز و کشاورزان مفید باشد.
وی استفاده از ظرفیت های مردمی، مهارت محوری و نزدیکی بین علم و فن با تجربه را از جهت گیری های سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی بیان و خاطرنشان کرد: در حال حاضر در کشور ۶۵۰ مرکز توان افزایی و مهارت آموزی کشاورزی داریم و با اجرای طرح نظام اجرایی سهم‌بری دانش از تولید در کشاورزی (سدات)، می توانیم پیوندی پایدار بین مهندسان کشاورزی با دست اندرکاران تولید و کشاورزان برقرار سازیم.
وی همچنین گفت که در تلاش هستیم در هر دهستان، مرکز خدمات کشاورزی ایجاد کنیم تا امور مربوطه ، در همانجا از سوی کشاورزان پیگیری شود./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.