×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
دومین نشست کمیسیون مشترک برجام ایران و ۱+۵ فردا در وین برگزار می‌شود

برجامدومین نشست کمیسیون مشترک برجام فردا (دوشنبه) در وین پایتخت اتریش برگزار می‌شود.به گزارش گیلان پیام، دومین نشست کمیسیون مشترک برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) قرار است فردا (دوشنبه) در وین پایتخت اتریش برگزار شود و قرار است پیش نویس قطعنامه ۱+۵ به شورای حکام در خصوص بستن PMD در نشست کمیسیون مشترک برجام در وین مورد بحث قرار گیرد.
به همین منظور سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزیر خارجه ایران و رئیس ستاد پیگیری برجام برای شرکت در این نشست امروز (یکشنبه) راهی اتریش شده است.
هیأت ایرانی ضمن شرکت در این نشست رایزنی‌های دوجانبه‌ای نیز با برخی از اعضای ۱+۵ خواهد داشت.
اولین نشست این کمیسیون ۲۷ مهر ماه در وین برگزار شد. دور جدید نشست‌های کمیسیون مشترک برجام در سطح کارشناسی از روز پنجشنبه ۱۲ آذر ماه در وین برگزار شد.
حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین‌المللی وزرات امور خارجه ایران درباره نشست فردا گفته بود: روز دوشنبه جلسه رسمی کمیسیون مشترک در وین برگزار خواهد شد و جلسات کارشناسی در سطح ایران و اعضای ۱+۵ در وین که آغاز شده همچنان ادامه دارد.
وی افزود: امیدواریم تصمیماتی که برای اجرایی شدن برجام نیاز است اتخاذ شود و جلسه کمیسیون مشترک بتواند ماحصل مباحث کارشناسی را در جلسه خود تصویب کند.
بعیدی نژاد در پاسخ به این سوال که آیا پیش نویس قطعنامه ۱+۵ یکی از موضوعات این نشست خواهد بود، گفت: قطعا یکی از موضوعاتی که مورد توجه ایران و تمام کشورهای عضو ۱+۵ است پیش نویس قطعنامه‌ای است که قرار است شورای حکام در روز ۱۵ دسامبر در ارتباط با مختومه شدن بحث پی‌.‌ام‌.‌دی تصویب کند.
وی افزود: این موضوع یکی از مسائل مطرح در کمیسیون مشترک خواهد بود، تا بتوانیم به یک پیش نویس واحد برسیم.
عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای در پاسخ به این سوال که آیا ایران از متن پیش نویس قطعنامه ۱+۵ که در نشست ۱۴ دسامبر ارائه می‌شود، اطلاع خواهد داشت؟ گفت: بله قطعا پیش نویسی که توسط کشورهای ۱+۵ تهیه خواهد شد با مشورت و گفت‌وگوی مستقیم با ایران خواهد بود و امیدواریم ان متنی که آماده می‌شود متنی باشد که بتواند ما را  به اجرای برجام نزدیک کند که در واقع بعنوان پیش نیاز باید بحث پی. ام.دی را کلا در آژانس مختومه اعلام کند
بعیدی‌نژاد در پاسخ به این سوال که در نشست شورای حکام روند تصویب پیش نویس قطعنامه‌ای که از سوی ۱+۵ ارائه خواهد شد چگونه خواهد بود؟ گفت: این قطعنامه مانند قطعنامه‌های دیگر تابع رویه تصمیم گیری در آژانس است و هیچ چیز مستنثی نیست و براساس همین رویه خواهد بود و ما پیش‌بینی می‌کنیم که این قطعنامه با اتفاق آرا و با حمایت کامل اعضای شورای حکام تصویب خواهد شد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.