×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
بیش از ۱۳۰ هزار مسکن روستایی غیرمقاوم در گیلان شناسایی شد

گیلان پیام/ وی شاخص متوسط مقاوم سازی در گیلان را بیشتر از میانگین کشوری عنوان کرد و گفت: ساخص متوسط مقاوم سازی در کشور ۴۷ درصد است که گیلان ۹ درصد از میانگین کشوری در زمینه مقام سازی واحدهای روستایی بالاتر است.
مدیرکل بنیاد مسکن گیلان به اقدامات انجام شده برای مقاوم سازی واحدهای روستایی گیلان نیز اشاره و بیان کرد: سهمیه استان از سال ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۰ برای مقاوم سازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی ۱۸۴ هزار در نظر گرفته شده بود اما بنیاد مسکن استان تاکنون توانسته بر اساس اعتبارات تزریق شده بیش از ۱۶۷ هزار واحد را مقاوم‌سازی کند.
دائمی یادآور شد: طی سال جاری تسهیلات بهسازی و مقاوم سازی واحدهای روستایی از ۵۰ میلیون به یکصد میلیون تومان افزایش یافته که با نرخ پنج درصد جزو تسهیلات ارزان قیمت محسوب می شود.
وی با اشاره به حادثه خیز بودن گیلان و تجربه حوادثی همچون زلزله رودبار، مقاوم سازی واحدهای روستایی را یکی از اولویت های این نهاد دانست و اظهار داشت: برنامه ریزی برای کاهش اثرات مخرب این حوادث باید با جدیت بیشتری مورد توجه قرار گیرد .
مدیرکل بنیاد مسکن گیلان ادامه داد: بنابراین بنیاد مسکن استان برای مقابله با تهدید سوانح طبیعی، عملیات پیشگیری پیش از وقوع سانحه را با اجرای طرح ویژه بهسازی و نوسازی سکونت گاههای آسیب‌پذیر روستایی و همچنین بازسازی مناطق سانحه‌دیده پس از وقوع سانحه همواره در دستور کار خود قرار داده است.
به گفته مدیرکل بنیاد مسکن گیلان، طبق تکلیف بالادستی این نهاد موظف است سالانه بین هشت تا ۹ هزار واحد مسکونی کم دوام و غیر مقاوم را در استان مقاوم سازی و بهسازی کند.
وی همچنین اجرا و بازنگری در طرح‌های هادی روستایی را از جمله برنامه‌های بنیاد مسکن استان در جهت مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی عنوان کرد و گفت: در این راستا؛ امسال در ۱۴۴ روستا بازنگری طرح هادی انجام می‌شود./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.