×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
مراکز تجمیعی و فعال واکسیناسیون چند شیفته باید دوباره بازگشایی شوند

گیلان پیام/ حمیدرضا امام‌ پناهی امروز در جلسه ستاد کرونای شهرستان رشت که در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس امیکرون ضرورت تزریق واکسن مخصوصا دز سوم، توجیه‌ای ندارد که شاهد تعطیلی مراکز تجمیعی واکسیناسیون باشیم، نیروهای نظامی، انقلابی و لجستیکی همواره پای کار هستند چنانچه نیاز به کمک هست از ظرفیت آنان برخوردار شویم.
سرپرست فرمانداری شهرستان رشت، افزود: زمانی در تزریق واکسن دز اول و دوم خیلی خوب عمل کردیم و امروز هم بایستی مراکز تجمیعی و فعال واکسیناسیون چند شیفته دوباره بازگشایی شوند تا شاهد ارایه خدمات مطلوب به مردم باشیم.
وی با بیان اینکه استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید مستمر باشد، گفت: توجه جدی به اجرای قرنطینه هوشمند و انجام بازرسی‌های میدانی مستمر از اصناف به خصوص تالارها، هایپرمارکت‌ها و … در دستور کار نهادهای مرتبط باشد و در صورت مشاهده تخلف و عدم رعایت پروتکل‌ها به جد با واحد‌های متخلف برخورد می‌شود.
رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت ادامه داد: آمار بستری‌ها در سطح شهرستان ۶۹ نفر می‌باشد که کاهش ۱۵ نفری نسبت به هفته گذشته داشته و همچنین آمار پذیرش روزانه سطح شهرستان ۲۴ نفر و آمار فوتی روزانه یک نفر می‌باشد.
امام‌ پناهی با بیان اینکه مجموع بستری‌های کرونایی از ابتدا تا امروز در شهرستان ۳۴۶۰۰ نفر می‌باشد، تصریح کرد: با توجه به آمار جدید اعلامی وزارت بهداشت، شاهد افزایش آماری جمعیت بالای ۱۲ سال شهرستان که در سامانه سلامت ثبت شده هستیم، جمعیت هدف ۸۴۵ هزار و ۳۸۲ نفر اعلام شده که مطابق آمار جدید تاکنون ۷۵۱ هزار و ۵۰۰ نفر معادل ۸۸٫۹ درصد دز اول، ۶۹۵ هزار و ۵۷۹ نفر معادل ۸۲٫۳ درصد دز دوم و ۷۶۰۰۰ نفر معادل ۹ درصد دز سوم را تزریق کرده‌اند که در تزریق دز سوم شاهد افزایش سه درصدی واکسیناسیون به نسبت هفته گذشته هستیم.
سرپرست فرمانداری شهرستان رشت گفت: امروز در سطح شهرستان رشت ۲۰۵ واکسیناسیون فعال می‌باشد که از این تعداد ۱۷۶ مرکز روستایی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.
رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت با بیان اینکه آمار مربوط به واکسیناسیون دانش‌آموزان بین ۱۲ تا ۱۸ سال در تزریق دز اول ۵۶۹۵۱ نفر با پوشش ۸۷ درصدی و در تزریق دز دوم ۴۹۱۲۷ با پوشش ۷۵ درصدی در سطح شهرستان می‌باشد، خاطرنشان کرد: ۳۰۰۰ نفر دانش‌آموز واکسن نزده در شهرستان رشت داریم که این تعداد شناسایی شده‌اند و باید اقدام به تزریق واکسن نمایند در غیر اینصورت امکان حضور در مدارس برای این عزیزان فراهم نمی‌شود؛ همچنین تعداد ۵۵۰۰ نفر از نوجوانان هم شناسایی شده‌اند که در آمار دانش‌آموزی نیستند و باید با همراهی بهزیستی و کمیته امداد در خصوص سلامتی و واکسیناسیون این عزیزان اقدامات لازم صورت گیرد.
وی ادامه داد: از زمان آغاز اجرای طرح ضربتی واکسیناسیون توسط شبکه بهداشت شهرستان تا امروز تعداد یک میلیون و ۵۰۰ هزار واکسن تزریقی در شهرستان رشت که از این تعداد ۲۰۰ هزار دز واکسن تزریقی به میهمانان در شهرستان رشت تزریق شده است.
امام‌پناهی بیان کرد: با توجه به استقبال خوب مردم در حاشیه شهر و روستا از اتوبوس‌های سیار واکسیناسیون، توجیه‌ای ندارد که تاکنون اقدامی در خصوص افزایش تعداد اتوبوس‌های سیار صورت نپذیرفته باشد.
سرپرست فرمانداری رشت خاطرنشان کرد: در هفته گذشته تعداد ۹۰۴ واحد صنفی بازدید به عمل آمده که از این تعداد ۲۳ واحد اخطار گرفتند و تعداد ۳ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها پلمب شده‌اند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.