×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
تامین اجتماعی پوششی در قبال پریشانی های اجتماعی و اقتصادی

گیلان پیام/ به موجب مقاوله نامه شماره ۱۰۲ سازمان بین المللی کار ، تامین اجتماعی به منزله حمایتی است که جامعه در قبال پریشانی های اجتماعی و اقتصادی پدید آمده به واسطه قطع یا کاهش شدید درآمد افراد براثر بیکاری ، بیماری ، بارداری، ازکارافتادگی،سالمندی، فوت و همچنین افزایش هزینه های درمان و نگهداری خانواده ( عائله مندی ) به اعضای خود ارائه می دهد .
بر این اساس آنچه به عنوان اثرنهائی ارائه خدمات طرح می شود احساس رضایتمندی است که در تعهدگیرندگان شکل می گیرد و به بیان دیگر پوششی را فراهم مینماید که فرد در برابر مخاطرات آتی زندگی احساس امنیت و آرامش خاطر می کند و این مهم در کاهش تنش های اجتماعی و برقراری امنیت کلان اجتماعی نیز نقشی عمده خواهد داشت .
با نگاه عمیق بر ثمرات این مهم میتوان اذعان داشت که تامین اجتماعی ابزاری کارآمد برای توسعه و بلکه یکی از اهداف آن محسوب گردیده و استقرار عدالت اجتماعی و امنیت خاطر از محصولات بنیادین آن است .
اما نکته حائز اهمیت در این زمینه ماهیت بیمه ای و محاسباتی تامین اجتماعی به عنوان یک بیمه گر اجتماعی است که در آن هر یک از بیمه شدگان بر اساس آورده خود یعنی مبنای پرداختی حق بیمه از تعهدات استفاده خواهند نمود ./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.