×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
دیدار مدیرکل بنیاد مسکن استان با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان

گیلان پیام/در ابتدای این دیدار مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان، انتصاب خانم شراره کاوسی را به سمت ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تبریک گفت.
دائمی در سخنانی به بیان توضیحاتی در خصوص تاریخچه و اهداف، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و همچنین روند اجرای پروژه های عمران روستایی در استان پرداخت و گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان در ۲۱ فروردین ۵۸ به فرمان امام (ره) تاسیس شد و تا هشت سال بصورت یک نهاد اداره می‌شد. تا نهایتاً در سال ۱۳۶۶ اساسنامه‌ کشوری آن در مجلس شورای اسلامی تصویب و به استان‌ها ابلاغ شد .
دائمی از اثرات اجرای طرح های عمرانی در روستاها سخن گفت و ادامه داد: افزایش تمایل به زندگی در روستا، ایجاد فضاهای ویژه مانند گردشگری در روستاها از جمله مهمترین اثرات اجرای این طرح ها در روستاهاست.
وی با اشاره به شاخص ۵۲ درصدی اجرای طرح هادی در کشور گفت: این شاخص در استان ۴۷ درصد است و خواستار توجه ویژه دستگاه‌های ذیربط به منظور ارتقای شاخص اجرای طرح هادی در استان شد.
در ادامه این دیدار شراره کاوسی با بیان اینکه به رغم نگاهی که به دلیل سرسبزی گیلان از بیرون وجود دارد، میزان برخورداری جامعه روستایی ما نسبت به سایر استان ها، رضایت بخش نیست، اظهار داشت: البته سرمایه گذاری هایی در این بخش صورت گرفته اما خروجی قابل قبول نیست. رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان افزود: بهبود وضعیت جامعه روستایی و افزایش درآمد سرانه روستاییان موجب می شود، مردم روستا را ترک نکنند و حتی افرادی که مهاجرت کرده اند به روستای خود بازگردند.
کاوسی خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان نهایت همکاری با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای خدمات رسانی به روستاییان گیلان را خواهد داشت .
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان بیان داشت: امسال موافقت نامه ها در زمان مناسب مبادله شد و انتظار می رود نهایت تلاش برای جذب اعتبارات صورت بگیرد تا با توجه به شرایط جوی استان، عملیات اجرایی پروژه ها تسریع شود.
وی در پایان افزود: منابعی که در شرایط فعلی کشور به سختی تأمین می شود باید خروجی خوبی داشته باشد و سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با برگزاری منظم کمیته جذب، میزان اعتبارات جذب شده و عملیات صورت گرفته توسط دستگاه ها را بررسی می کند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.