×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
احیای زکات فقر را ریشه‌کن می‌کند

کمیته امدادمدیرکل اجرایی زکات کشور در جریان برگزاری همایش زکات روستای امیربنده از دهستان بی‌بالان بخش کلاچای شهرستان رودسرگفت: احیاء و ترویج هر چه بیشتر فرهنگ زکات در جامعه موجب ریشه‌کنی فقر و برقراری عدالت اجتماعی می‌شود .به گزارش گیلان ،حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی دهقان افزود: زکات یک باور دینی است که موجب پاک شدن مال و طهارت جان انسان می‌شود .

وی تزکیه را در تربیت انسان موثر دانست و تصریح کرد: به برکت رزق و روزی که خداوند به انسان داده باید آنچه در توان دارد جانی و یا مالی انفاق کند تا موجب افزایش خیر و برکت زندگی شود .

مدیر کل اجرایی زکات کشور پرداخت زکات را نوعی همدلی و همزبانی برای رسیدگی به درد دردمندان و مستمندان خواند و از توزیع سبد کالا در بین مددجویان کمیته امداد شش استان کشور شامل گیلان، اردبیل، کرمان، همدان، آذربایجان شرقی و زنجان خبر داد و افزود : امروز همزمان در گیلان و اردبیل سبد کالا بین نیازمندان توزیع شده‌است .

حجت‌الاسلام والمسلمین دهقان با اشاره به توزیع ۱۰۰ سبد کالا به ارزش ۳۰ میلیون ریال در بین مددجویان کمیته امداد رودسر، یادآور شد: در کنار توزیع سبد کالا ویزیت رایگان بیماران سرپایی نیز انجام می‌گیرد .

وی از اعزام ۸ هزار نفر مددجوی کمیته امداد در سراسرکشور به مشهد مقدس در قالب طرح حج فقرا از هزینه زکات در سال جاری خبر داد و افزود: از این تعداد ۷۵۰ نفر سهم گیلان بوده که اعزام این افراد انجام شده‌است .

در ادامه این همایش مسئول زکات گیلان نیز با اشاره به اینکه سال گذشته ۷۰ میلیارد ریال زکات در استان جمع‌آوری شده ‌بود، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۰ میلیارد ریال زکات مستحبی و واجب از طریق شورای زکات استان جمع‌آوری شده‌است.

به گفته حجت‌الاسلام آزمایش، تاکنون دو هزار و ۱۰۰ سرویس بهداشتی و حمام برای مددجویان کمیته امداد گیلان از محل جمع‌آوری زکات ساخته شده‌است .

وی یادآور شد: شش باب مسکن نیز با ۹۰۰ میلیون ریال از محل جمع‌آوری زکات در رودسر ساخته شده است که سه باب آن افتتاح و ساخت دو باب دیگر تا پایان سال جاری به اتمام می رسد و در اختیار مددجویان قرار می گیرد.

لازم به ذکر است در حاشیه این مراسم مدیر کل اجرایی زکات کشور به همراه مدیر و جمعی از مسئولین کمیته امداد رودسر با حضور در منزل چند تن از بیماران تحت حمایت این شهرستان ، از آنها عیادت و دلجویی کردند./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.