×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
تأکید استاندار بر استفاده از ظرفیت های گیلان برای گسترش مبادلات تجاری و رشد تعاملات اقتصادی با کشورهای همسایه

گیلان پیام/ دکتر اسدالله عباسی در گردهمایی رئیسان نمایندگی‌ های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه که در وزارت امور خارجه برگزار شد؛ به برخی مشکلات حوزه تجارت خارجی اشاره و بر لزوم افزایش نظارت بر قرنطینه گیاهی در جهت افزایش کیفیت محصولات صادراتی تأکید کرد.
وی افزود: ایجاد مرکز تجاری ایرانیان در کشور آذربایجان و راه‌اندازی کشتی تفریحی-تجاری در خط انزلی-باکو-آستراخان می‌تواند بسترساز گسترش مبادلات تجاری و گردشگری باشد.
استاندار گیلان به کندی تردد کامیون‌ها در مرز آستارا به دلیل وجود تنها یک پل زمینی بین دو کشور اشاره و بر ضرورت تسریع در روند تردد کامیون‌های صادراتی تأکید کرد و گفت: تأسیس شرکت مشترک حمل و نقل زمینی ایرانی-آذری توسط بخش خصوصی در این مسیر بسیار راهگشاست.
نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: تأسیس کارخانه مشترک فرآوری و بسته‌بندی چای و داروسازی، برپایی نمایشگاه‌های تخصصی ایران توسط بخش خصوصی، همکاری در خصوص کشت فراسرزمینی، کاهش تعرفه‌های صادراتی و توریسم درمانی ، منجر به رونق ارتباطات با کشورهای همسایه می‌شود.
وی افزود: برقراری پرواز مستقیم به آستراخان، پذیرش گردشگران، تقویت روابط بین منطقه آزاد انزلی و منطقه ویژه اقتصادی لوتوس آستراخان و همکاری در زمینه تبادل دانشجو و اساتید از دیگر محورهای گسترش روابط بین‌المللی است.
استاندار به پیشینه روابط گیلان با کشورهای همسایه اشاره و با برشمردن مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته، اضافه کرد: توسعه روابط در زمینه‌های کشاورزی، شیلاتی و صادراتی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های تجار و بازرگانان، گامی مؤثر در زمینه رشد تعاملات اقتصادی محسوب می‌شود.
وی همچنین از نشست مشترک استانداران استان‌های شمالی با سفرای ایران در کشورهای روسیه و جمهوری آذربایجان و نیز سرکنسول آستراخان در حاشیه این گردهمایی و تنظیم تفاهم‌نامه‌ای برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی با این کشورها خبر داد و گفت: دیدار با سفرای کشورهای همسایه از طریق ارتباط تصویری به صورت ماهانه برگزار می‌شود.
دکتر عباسی یادآورشد: سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان نیز برای بررسی مشکلات در مرز آستارا به این شهرستان سفر می‌کند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.