×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳
گامهای موثر در حوزه مدیریت شهری با مشارکت نخبگان، نوآوران و صاحب نظران

گیلان پیام/نائب رئیس شورای اسلامی شهر رشت استفاده از ظرفیت مراکز علمی و توان نخبگان دانشگاهی و ارائه طرحها و برنامه‌های کاربردی توسط آنان برای توسعه و پیشرفت شهر رشت را خواستار شد و عنوان کرد: بسیاری از معضلات و چالشهای شهری با استفاده از علوم دانش‌ بنیان، ایده‌های خلاقانه و نوآوری قابل چاره‌ اندیشی هستند.
سید امیر حسین علوی شهردار رشت هم در این جلسه مشارکت شهرداری، بسیج مهندسین سپاه، پارک علم و فناوری و نخبگان را در موضوعات خلاقانه و نوآوری خواستار شد و بیان داشت: برای راه‌اندازی مرکز نوآوری و شکوفایی مدیریت شهری به همکاری پارک علم و فناوری گیلان نیاز داریم.
شهردار رشت حمایت از استارتاپ‌های فعال در حوزه مدیریت شهری و ایجاد کسب و کارهای جدید را از اولویتهای مهم شهری اعلام کرد و افزود: مدیریت شهری برای بهبود کیفیت زندگی شهروندان از ایده‌های خلاقانه و از کمکهای استارتاپ‌ها استقبال و از آنان پشتیبانی می‌کند.
علوی وظیفه فراهم آوردن زیرساخت لازم در شهر برای ورود شرکتهای دانش بنیان و جوانان خلاق و باز کردن فضا برای دریافت خدمات منسجم از طریق بستر الکترونیک توسط شهروندان را هدف شهرداری رشت ذکر کرد و گفت: شهرداریها و نهادهای مدیریت شهری می‌توانند در حوزه‌های مختلفی از فعالیتهای خود از استارتاپ‌ها کمک بگیرند.
شهردار رشت در ادامه استفاده تخصصی از ظرفیت مرکز نوآوری در حوزه مدیریت شهری را هدف ایجاد این مرکز اعلام کرد و گفت: پسماند تنها یکی از موضوعاتی است که می‌توان به شکل دانش‌ بنیان در زمینه آن ورود کرد و مرکز نوآوری شهرداری به خوبی این امکان را برای ما فراهم می‌کند.
سید امیر حسین علوی یکی از ضعف های کارخانه کمپوست لاکان را کیفیت کود تولید شده و پائین بودن بهره‌وری خط تولید کارخانه اعلام کرد و افزود: علاوه بر اینها متاسفانه در تولید زباله و پسماند در رشت به شدت با مشکل مواجهیم و این امر به خوبی نهادینه و فرهنگ سازی نشده است.
وی با بیان اینکه مرکز نوآوری و خلاقیت شهرداری رشت علاوه بر موضوعات حول محور پسماند می‌تواند در حوزه‌هایی مانند ترافیک و انجام خدمات روبنایی هم تاثیرگذاری بالایی داشته باشد، یادآور شد: هدف ما این است تا ظرفیتهای علمی شهر رشت را برای توسعه و پیشرفت این شهر به میدان بیاوریم.
شهردار رشت فراهم‌ سازی امکانات لازم برای جوانان خلاق شهر رشت و مجموعه‌های استارتاپی را از دیگر اهداف ایجاد مرکز نوآوری مدیریت شهری خواند و تصریح کرد: مدیریت شهری علاوه بر پشتیبانی از جوانان خلاق و نوآور حتی می‌تواند برای تجاری‌سازی تولیدات آنها هم برنامه‌ریزی نماید.
علوی در پایان خاطر نشان کرد: حمایت و همکاری با نوآوران با هدف کیفیت بخشی به خدمات در صدر اولویتهای شهرداری رشت است‌. زیرا معتقدیم با مشارکت نخبگان، نوآوران و صاحب نظران و با حضورشان در تدوین برنامه‌های پیش رو می‌توانیم گامهای بسیار موثری در حوزه مدیریت شهری برداریم./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.