×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
آئین بهره برداری از ساختمان فرماندهی و رونمایی از خودروی فرماندهی سیار عملیات آتش نشانی

گیلان پیام/ رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این مراسم ضمن تقدیر از تلاشهای مدیران اسبق سازمان آتش‌ نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت ابراز داشت: بدنه سازمان آتش‌ نشانی شهرداری رشت دارای مدیران بسیار توانمند و خلاق است و هر کدام از این مدیران با توانایی هایی که از آن برخوردارند، قابلیت اداره یک شهر را دارند.
محمد حسین واثق کارگرنیا آتش نشانان را مدافعان ایمنی شهر رشت نامید و با پاسداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شهدای امنیت و سلامت و شهدای آتش‌نشان افزود: افتتاح و بهره‌برداری مرکز فرماندهی و کنترل آتش‌نشانی شهر رشت اتفاقی بسیار خوب و مبارک برای این شهر محسوب می‌شود.
وی وجود اراضی نسقی فراوان در سطح شهر رشت و خارج بودن بسیاری از ساخت و سازها از اصول شهرسازی را امری نگران کننده دانست و تصریح کرد: این امر دستگاههای خدمت رسانی مانند آتش‌ نشانی را در ارائه خدمات کیفی و بهینه با مشکلات متعددی مواجه می‌کند.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت در پایان ارتقاء امکانات و تجهیزات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری را خواستار شد و عنوان کرد: شهردار رشت در این زمینه رویکرد خوبی دارد و امیدواریم در راستای تقویت سازمان آتش نشانی گامهای لازم برداشته شود.
سید امیر حسین علوی شهردار رشت نیز در این مراسم با بیان اینکه مجموعه شهرداری و آتش‌ نشانی با توجه به ضروریات و نیازهایی که وجود داشت، اقدام به طراحی و اجرای مرکز فرماندهی آتش‌ نشانی و خودروی میدل باس کردند، اظهار کرد: خلاقیت و استفاده از امکانات، تفکر و رویکردی است که باید در مجموعه شهرداری رشت نهادینه شود.
شهردار رشت احصاء مشکلات و موانع و برنامه‌ریزی برای رفع آنها در کنار ایجاد امکانات شهری را از جمله خصوصیات مدیران کارآمد ذکر کرد و بیان داشت: تمام مدیریت شهری باید با این تفکر آشنا باشند و کارهایش را بر مبنای آن پیش ببرند.
سید امیر حسین علوی وضعیت و شرایط سختی که مجموعه مدیریت شهری در آن قرار گرفته است را خاطر نشان کرد و گفت: بخشی از مشکلات امروز شهرداری رشت ریشه فرا استانی دارد اما بخشی از عقب افتادگیها و چالشهای آن به دلیل ناکارآمدی مدیران گذشته است‌.
شهردار رشت افزود: اتفاق مبارک امروز در سازمان آتش نشانی نشان داد رویکرد این مجموعه اقتصاد مقاومتی و اقتصاد درون‌زا است. زیرا توانستند با استفاده از امکانات موجود بیشترین بهره‌برداری را داشته باشند./انتهای پیام

علی فتح‌ اللهی فرماندار شهرستان رشت در مراسم بهره بردای از ساختمان فرماندهی و رونمایی از خودروی فرماندهی سیار عملیات آتش نشانی اظهار داشت: مقوله امنیت با تمام مؤلفه‌های خود می‌تواند تاثیرات شگرفی را در توسعه کشورها رقم بزند.

فرماندار شهرستان رشت نقش پلیس و مراکز خدماتی مانند اورژانس و آتش‌نشانی را در ایجاد احساس امنیت بین مردم نقشی حساس و خطیر دانست و عنوان کرد: یکی از مهمترین نشانه‌های شهرنشینی دارا بودن آن شهر از خدمات آتش‌ نشانی است و شهرداریها بدون داشتن این ابزار و امکانات قابل تصور نیستند.

فتح‌ اللهی با بیان اینکه در صورت سوق پیدا کردن شهرها به سمت بلند مرتبه‌ سازی امکانات آتش‌ نشانی‌ها هم باید تقویت شود، ابراز داشت: امکانات شهری باید متناسب با توسعه شهری ارتقاء پیدا کنند که یکی از مهمترین مصداق های این امر آتش‌ نشانی است.

سید حسین رضویان رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه مقوله کیفیت زندگی و زیست اجتماعی، بین جوامع تفاوت ایجاد می‌کند، اضافه کرد: رسالت اصلی شهرداریها ارائه خدمت به شهروندان است.

رضویان طراحی خودروی میدل باس و بهره‌برداری از مرکز فرماندهی و کنترل آتش‌ نشانی را یکی از جلوه‌های ارتقاء سطح کیفیت زندگی در شهر رشت اعلام کرد و افزود: چنین زیرساختهایی به ما کمک می‌کند تا در زمان وقوع هرگونه اتفاق و بحران بهترین تصمیم‌گیری و مدیریت را برای کمک به شهروندان اعمال نمائیم.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت ادامه داد: در شهرداری رشت باید امر تقدیر از پرسنل کارآمد نهادینه شود تا جامعه هم به این نتیجه برسد که چنین نیروها و افرادی مورد احترام هستند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.