×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
انتقال مفاهیم شهری در گرو کنشگری هنرمندان و فرهیختگان

گیلان پیام/سید امیر حسین علوی شهردار رشت در مراسم اختتامیه سی و سومین جشنواره تئاتر استان گیلان که با حضور فرماندار شهرستان رشت، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان و جمعی از هنرمندان و فرهیختگان در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا برگزار شد، اظهار داشت: نیازمند تقویت تعاملات هنرمندان با شهرداری به ویژه در موضوعات شهری هستیم.
شهردار رشت ضمن تبریک انتصاب مدیرکل جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، عنوان کرد: آینده فرهنگ و هنر گیلان بدون شک با همت همه هنرمندان و فعالان برجسته این عرصه، جوانان خلاق، نوآور و شاگردان اساتید پیشکسوت استان به پیش خواهد رفت.
سید امیر حسین علوی تعاملات و همکاریهای مشترک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و سازمان فرهنگی شهرداری رشت را در سالهای اخیر بسیار سازنده و اثرگذار اعلام کرد و افزود: فضای مناسبی پیش آمده تا هر دو مجموعه بتوانند اتفاقات جدیدی را رقم بزنند.
شهردار رشت بهره‌برداری از تالار مرکزی شهر را یکی از موارد مهمی که فی‌مابین شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به عنوان یک هدف مشترک وجود دارد، خواند و گفت: باید مشکلات حقوقی این تالار را حل و فصل کنیم تا با بهره‌برداری هر چه سریعتر از آن، تالار مرکزی شهر رشت در اختیار هنرمندان قرار گیرد.
علوی ادامه داد: بدون شک هر کسی اقدامی در راستای شادی مردمان این سرزمین انجام دهد، تنها ذخیره‌ای کوچک از تکلیفی که بر عهده‌‌اش قرار داده شده را انجام داده است.

وی رونمایی از تئاتر خیابانی رشت با شکل و شیوه‌ای جدید را خواستار شد و اذعان کرد: امیدواریم این امر مهم با همکاری مشترک سازمان فرهنگی شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و انجمن های فعال در حوزه تئاتر و هنر به زودی عملیاتی شود.
شهردار رشت یادآور شد: شهرداری در انتقال مفاهیم و موضوعات حول محور رویکردهای خود در سطح شهر و در بین مردم به شدت نیازمند کنشگری هنرمندان و فرهیختگان است، زیرا بسیاری از موضوعات و چالش‌هایی که امروز مبتلا‌به شهر است را تنها می‌توان با فرهنگ سازی حل و فصل کرد.
علوی اضافه کرد: شهرداری سالانه نزدیک به ۱۵۰ میلیارد تومان در حوزه رفت و روب و پسماند شهر رشت هزینه می‌کند و این عدد در سال بعد حداقل دو برابر خواهد شد. در حالی‌ که بخش عمده‌ای از این قضایا را می‌توان با فرهنگ‌ سازی حل و یا بهبود بخشید.
شهردار رشت ضمن تاکید بر تقویت تعاملات فرهیختگان و هنرمندان با شهرداری رشت خاطر نشان کرد: کشورهای توسعه یافته در بخش تولید زباله، سهم تفکیک زباله از مبدأ، سهم کاهش حجم زباله در فرآیندهای بازیافتی و امثالهم آمار و جایگاه بسیار ویژه‌ای دارند و یکی از علل موفقیت آنها فرهنگ‌ سازی در سطح جامعه و استفاده از ابزار هنر برای نهادینه کردن موضوعات شهری است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.