×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
لزوم ایجاد ساختار و چهارچوب برای ساماندهی خدمات در امور خیریه

گیلان پیام/ علی فتح اللهی فرماندار رشت در جلسه شورای جلب مشارکت‌های عمومی ضمن گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره شهدای بسیجی اظهار داشت: اگر تفکر و اراده بسیجی را سرلوحه عملکرد خود علی الخصوص در این روزهای سخت اقتصادی و معیشتی قرار دهیم بطور یقین خیلی از این مشکلات قابل رفع خواهد بود.
وی افزود: اثرات و برکات حضور آحاد جامعه در موضوعات مشارکتی، افزایش مقبولیت و مشروعیت در آن زمینه است و هر اندازه این مشارکت کاهش یابد نتیجه آن فعالیت نیز با مقبولیت کمتری همراه است.
فرماندار رشت اهمیت کمک به همنوع در باورهای دینی کشورمان را خطر نشان کرد و گفت: در کشوری که ایدئولوژی فکری حکومت بر مبنای اسلام است، نخستین توصیه آن بر اساس آیات قرآنی و احادیث و روایات، باخبر بودن از درد همنوع و تلاش برای رفع این آلام است.
وی افزود: هرکجا که توانستیم این حس انسان‌دوستانه را تقویت کنیم، آرامشی را که به فعالیت‌هایمان تزریق شده حس کرده‌ایم و اگر کسی لذت واقعی اثرگذاری این مشارکت‌ها را حس کرده باشد بین خود و کارهای خیر فاصله ایجاد نمی‌کند.
فتح اللهی با بیان اینکه مشارکت بالای مردم تعیین کننده موفقیت در هر کاری است، گفت: مشارکت مردم همواره کمک کرده که اتفاقات بزرگی رقم بخورد بنابراین با اتخاذ تصمیماتی که بتواند مردم را به پای این‌گونه فعالیت‌ها بیاورد موفقیت‌های بزرگ و ماندگاری را شاهد خواهیم بود.
وی ضمن انتقاد از عدم انسجام و جزیره‌ای عمل کردن در انجام امور خیریه افزود: صدها نمونه از مساعدت و دستگیری در جامعه وجود دارد اما بصورت کاملاً پراکنده، که در جایی ثبت نشده است و باید ساماندهی شود.
نماینده عالی دولت در مرکز استان ترویج فرهنگ نوعدوستی و حفظ کرامت انسانی را بخش معنوی انجام امور خیریه دانست و گفت: در کمک‌ها و خیراتی که میخواهیم انجام دهیم باید حفظ شأن و منزلت و کرامت انسانی را سرلوحه امور خیر خود قرار دهیم.
وی ایجاد ساختار و چهارچوب برای ساماندهی خدمات در امور خیریه را ضروری دانست و افزود: اگر برای امور خیریه ساختار ایجاد کنیم آنگاه فرقی نمی‌کند که چه کسی در رأس اجرایی آن قرار گیرد و امور قائم به شخص نخواهد بود که ابتر بماند و هر فردی با قرار گرفتن در آن چهارچوب و شرایط مشخص می‌تواند خدمات بهتری ارائه کند.
فتح اللهی روز آمد کردن اطلاعات برای شناسایی جامعه هدف بمنظور خدمات‌رسانی بهتر را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، وظایف را پیش از مراجعه افراد برای دریافت خدمات خیریه تشریح کرده و ناهماهنگی‌هایی را که باعث ناامیدی دریافت کنندگان خدمات خیریه خواهد شد، از بین ببریم.
وی به قوانین وضع شده‌ای که در پیشبرد اهداف خیریه اثرگذاری مثبت دارند، استناد نمود و گفت: برای نمونه تعداد قابل توجهی از کسبه و بازاریان از این قانون که در صورت فعالیت در امور خیریه مشمول معافیت‌هایی در زمینه مالیات خواهند شد، مطلع نیستند و لازم است در جلسات تخصصی با حضور مدیران مالیاتی ضمن بررسی و تصمیم‌سازی، از ظرفیت این ماده قانونی که قابلیت اجرایی دارد، در امور خیر بهره ببریم.
نماینده عالی دولت در پایان با بیان اینکه اگرچه سخت است اما اگر بتوانیم کمک کنیم که افراد و خانواده‌ها روی پای خود بایستند کار بسیار بزرگی است؛ از همگان خواست تا در ترویج فرهنگ انجام امور خیر نقش‌آفرینی کنند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.