×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
سرعت در اجرای پروژه‌ها؛ ملاک تخصیص اعتبارات

گیلان پیام/ علی فتح‌اللهی در سومین جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان رشت در فرمانداری برگزار شد، با اشاره به نقش کمیته برنامه ریزی در توسعه شهرستان اظهار کرد: کمیته برنامه ریزی در یک افق برنامه ریزی شده نسبت به شاخص‌های بهره‌مندی در زمینه‌های مختلف راهگشاست.
فرماندار شهرستان رشت افزود: گاهی پروژه‌ها به دلیل اشتباه در برآورد و عدم دقت در برنامه‌ریزی در وقت مقرر به بهره‌برداری نمی‌رسند که این یک آسیب است، لذا کمیته برنامه ریزی باعث هدفمندی در تکمیل و ارائه خدمات می‌شود.
وی با بیان اینکه در کمیته برنامه ریزی نمی‌خواهیم توزیع پول داشته باشیم بلکه می‌خواهیم برنامه ریزی دقیق داشته باشیم، گفت: میزان بهره‌وری شهرستان در آب روستایی نسبت به استان و کشور در وضعیت خوبی به سر نمی‌برد و این مسائل باید در کمیته برنامه ریزی عنوان، بررسی و پیگیری شوند.
فتح‌اللهی در خصوص کیفیت اجرای پروژه‌ها بیان کرد: برای کیفیت اجرای پروژه‌ها میطلبد که در انتخاب پیمانکار، افرادی را انتخاب کنیم که توان و تخصص اجرای کار را دارند و پیشرفت و اجرای پروژه را به مباحث مالی گره نزنند تا بتوانیم نسبت به مسائل مربوطه اقدام مناسبی داشته باشیم.
فرماندار شهرستان رشت ادامه داد: هر ماه باید از پروژه‌ها بازدید صورت گیرد و پیشرفت فیزیکی مدنظر است، در بعضی از پروژه‌ها نظیر راهسازی واقعا زمان محدود است لذا باید از اکنون تمام تمهیدات لازم را فراهم کرد تا با مساعد شدن شرایط آب و هوایی پروژه با قدرت ادامه یابد.
وی اضافه کرد: هر دستگاهی در اجرای پروژه‌ها از پیشرفت فیزیکی خوب برخوردار باشد، یقینا کمک می‌کند تخصیص اعتبار بهتری نیز داشته باشد و برعکس اگر اجرای پروژه ضعیف باشد از سهم دستگاه مربوطه کسر و به بقیه پروژه‌ها که از سرعت بیشتری برخوردارند، تخصیص می‌یابد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.