×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
تعرفه گاز پرمصرف ها افزایش می یابد

گیلان پیام/ حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اشاره به ورود زودهنگام سرما به کشور گفت: سرمای زودرس سبب شد تا دربخش خانگی شاهد حدنصاب مصرف ۵۴۰ میلیون متر مکعب گاز در یک روز باشیم.
وی با درخواست از همه مردم و مشترکین گاز طبیعی برای رعایت الگوی مصرف و صرفه جویی در استفاده از انرژی، گفت: بر اساس صحبت های وزیر نفت، برای مشترکینی که الگوی مصرف را رعایت نکنند، تعرفه‌ها از اول آذر ماه افزایش پیدا می‌کند.
حسین اکبر با اشاره به اینکه گازبهای مشترکین به صورت پلکانی و در ۱۲ پله محاسبه می‌شود، افزود: مشترکینی که در ۳ پله اول قرار دارند همان قیمت گاز پارسال را می‌پردازند ولی مشترکین پر مصرف و خارج از الگوی مصرف به صورت پلکانی مشمول جریمه می‌شوند.
مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با بیان اینکه به گاز طبیعی یارانه تعلق می گیرد و بیشترین یارانه انرژی را مشترکین پرمصرف دریافت می‌کنند، گفت: افزایش تعرفه پرمصرف ها تا حدی موجب کاهش میزان مصرف گاز بخش خانگی خواهد شد، با این حال مبنای این افزایش، قیمت گاز صادراتی نیست.
وی همچنین با اشاره به بخشنامه صادره مبنی بر رعایت الگوی مصرف در ادارات، اظهار داشت: در هفته گذشته معاون اول رئیس جمهوری، بخشنامه ضوابط مصرف انرژی را به تمام وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسه‌ها و شرکت‌های دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح و استانداری‌ها ابلاغ کرد تا بر این اساس، نهادهای دولتی، نخستین رعایت‌کنندگان در مصرف بهینه این نعمت الهی باشند و بر این اساس پایش دمای ادارات و نهادهای دولتی از اول آذرماه توسط بازرسان این شرکت انجام می شود.
وی در پایان از همه گیلانیان درخواست کرد تا با رعایت دمای آسایش (۱۸ الی ۲۱ درجه)، استفاده از لباس های ضخیم تر و زمستانی و تنظیم وسایل گرمایشی به استمرار و پایداری جریان گاز در فصل سرما یاری رسانند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.