×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
رصدخانه کوشیار گیلانی تا ۴۰ روز آینده آماده بهره برداری علمی می شود

گیلان پیام/سید امیر حسین علوی شهردار رشت تسریع در روند بهره‌برداری از رصدخانه کوشیار گیلانی را خواستار شد و اظهار داشت: پیگیریها در این مورد با توجه به منابع اعتباری که از سوی شهرداری رشت برای رصدخانه صرف شده نباید فقط به نامه‌نگاری‌ و انجام یکسری مکاتبات ختم شود.
شهردار رشت با بیان اینکه تعریف و توزیع اعتبارات و پروژه‌ها در شهر رشت با اولویت‌ بندی و نیاز مردم انجام خواهد شد، اضافه کرد: شهرداری رشت به عنوان شهرداری مرکز استان محسوب می‌شود، بنابراین باید در این مجموعه پروژه‌های کاربردی تصویب و اجرایی شود.
علوی فعالیتهای فرهنگی، علمی و اجتماعی را زیر بنای اصلی توسعه شهری دانست و گفت: شهرداری تنها وظایف خدماتی و عمرانی را بر عهده ندارد، بلکه شهرداری یک نهاد اثرگذار است که تمام فرآیندها و تعاملات اجتماعی یک شهر را در بر می‌گیرد.
شهردار رشت در ادامه با بیان اینکه کل محیط رصدخانه کوشیار از اقامتگاه و فضای پیرامونی آن باید هر چه زودتر آماده‌سازی شود، ابراز داشت: تجهیزات و امکانات کاربردی رصدخانه تهیه شده است، بنابراین تاخیر در بهره‌برداری از فضای ساختمان و ابنیه پذیرفتنی نیست.
علوی اذعان کرد: از واحد بهره‌بردار انتظار دارم کارها و فرآیندها را به گونه‌ای پیش ببرند تا در ۴۰ روزه آینده رصدخانه کوشیار گیلانی تحویل داده شود.
وی انجام بررسیهای کارشناسی برای آماده‌سازی مجدد و بازطراحی در برخی از قسمتهای رصدخانه کوشیار مانند سالن همایش را هم خواستار شد و گفت: اگر طرح و الگوی آماده و تجربه شده در این خصوص ارائه شود، اثربخشی بهتری خواهد داشت.
شهردار رشت با بیان اینکه چند NGO نجوم در شهر رشت وجود دارد و به شکل آماتور و محدود فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: با شروع فعالیت رصدخانه کوشیار گیلانی تحول خوبی در بخش فعالیت‌ NGO های نجوم ایجاد و بستر لازم جهت رشد آنها فراهم می‌شود.
علوی راه‌اندازی تاسیسات زیرساختی و برق پروژه رصدخانه کوشیار را هم از دیگر مواردی که باید در اولویت قرار بگیرد، اعلام کرد و یادآور شد: در بحث نصب تلسکوپ رصدخانه و افلاک نما انتظار داریم که اقدامات سریعتر انجام شود و شهرداری نیز آماده هر نوع همکاری برای تسریع در روند انجام اینگونه امور است.
شهردار رشت در پایان کاربردی کردن پروژه‌ها با رویکرد اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: هر پروژه شهری که به اجرا در می‌آید، صرف نظر از موضوع آن، آثار و پی آمدهایی به دنبال خواهد داشت که این آثار به ویژه در حوزه‌های فرهنگی و علمی بسیار مشهود و قابل توجه است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.