×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
برای احداث مسکن روستاییان دویست میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود

گیلان پیام/وی درمورد باز پرداخت تسهیلات روستایی گفت: این تسهیلات با سود ۵ درصد و اقساط حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود و ضمانت به صورت سفته زنجیره ای ۳ نفره و بازپرداخت ۲۰ ساله به روستاییان پرداخت خواهد شد .
ریاست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از همراهی بانکهای عامل تشکر و قدردانی کرد و خواستار تداوم پرداخت تسهیلات برای نوسازی منازل مسکونی روستاییان شد.
وی افزود: بر طبق آمار در سال ۱۳۸۴ فقط۷درصد مسکن مناطق روستایی نوساز بود و آمار امروز حاکی است که ۵۰ درصد مناطق مسکونی در روستاهای کشور نوسازی شده است.
وی اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی مناطق روستایی کشور باید نوسازی شوند با تداوم این روند در سال ۱۴۱۰ جشن مقاوم سازی مناطق مسکونی روستاهای کشور را برپا برگزار خواهد شد و در هیچ نقطه ای از کشور مناطق مسکونی غیر نوساز نخواهیم داشت. وی در مورد تغییر کاربری در استانهای شمالی گفت: استان های شمالی کشور گیلان و مازندران با داشتن اراضی شالیزاری و جنگلها به عنوان مناطق سر سبز برای همه نقاط کشور حائز اهمیت است و بر اساس موازین قانونی این اراضی سرسبز باید حفظ شود.
وی افزود: اما برای حل مشکل مسکن جوانان روستایی بر اساس برنامه ریزی راه حل های لازم را اجرایی خواهیم کرد چون به هیچ عنوان راضی نیستیم که اراضی کشاورزی ،شالیزارها، جنگلها و باغات کشاورزان تغییر کاربری پیدا کند لذا جاهایی که امکان افزایش بافت برای تامین مسکن جوانان وجود داشت برای آنان مسکن احداث می شود ودرمناطقی که امکان افزایش بافت وجود نداشته باشد برای این روستاها بلندمرتبه‌سازی حداقل دو مرتبه سازی تاکید می‌شود.
وی اضافه کرد: برای بلندمرتبه‌سازی و حداقل دو طبقه سازی ، روستاییان با اخذ پروانه دو واحدی برای خود و فرزندانشان از دو وام ۲۰۰ میلیون تومانی بهره خواهند برد و مشکل مسکن جوانان نیز در مناطق روستایی بدین ترتیب حل شود.
مهندس عباس صابر معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در این آیین با اشاره به نگاه دوراندیش حضرت امام( ره )در تاسیس و ایجاد این نهاد انقلابی گفت : هر چند تکنولوژی پیشرفت کند با توجه به شرح وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ضرورت نقش ارزنده این نهاد انقلابی بیش از پیش ملموس تر و ضروری تر است.
وی افزود: اجراء طرح هادی، ساماندهی روستاها برپایه شرح وظایف این نهاد انقلابی،توجه به مناطق کم برخوردار و…نشان می دهد که بنیاد مسکن به عنوان اولین نهاد انقلابی است که در همه صحنه ها حضور پیدا می کند این امر نشانگر نگاه دوراندیشی حضرت امام (ره )است که با آینده نگری از چهل سال پیش همه مسائل ونیاز های اساسی وضروری را لحاظ فرمودند.
وی در بخش دیگر از از زحمات و تلاش‌های مهندس اکبرزاده مدیرکل پیشین قدردانی کرد و گفت: مهندس اکبرزاده از ظرفیت‌های فنی استان گیلان در حوزه های مختلف از حوزه کارشناسی تا حوزه مدیریت است .
وی آنگاه به نقل از مهندس اکبرزاده یادآور شد: که مسئولیت امانتی هست که در زمان تحویل ان باید خوشحال باشیم که امانت را به درستی نگهداری کردیم وامروز به عزیز دیگری تحویل می دهیم و برای مدیرکل جدید نیز آرزوی موفقیت دارم .
مهندس صابر معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در بخشی دیگر به یکی از مشکلات بزرگ استان گیلان اشاره کرد و افزود : استان گیلان را با جمعیت ۲ میلیون ۵۰۰هزار نفری می شناسند و در همه امور تامین و تخصیص اعتبارات این جمعیت مینای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی است در حالی که هر زمانی سرشماری نفوس و مسکن انجام شود قطعاً جمعیت استان گیلان از ۴ تا ۵ میلیون نفر کمتر نیست.
وی اضافه کرد : با اعتبارات جمعیت دو میلیون و۵۰۰هزار نفری باید برای ۴تا۵میلیون,نفرخدمت رسانی کنیم. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این مطلب که از حضور ریاست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در گیلان به عنوان یک فرصت بهره می گیریم و خواستار تخصیص و توزیع اعتبارات برای جمعیت ۵ میلیون نفری در گیلان هستیم تا بتوانیم با سرعت بیشتری مشکلات را رفع کنیم.
مهندس اکبرزاده مدیر کل پیشین بنیاد مسکن در این آیین با اشاره به تکریم حقوقی گفت: به عنوان یک وظیفه باید از همه مراجع حقوقی که با همکاری‌های ارزنده خود در خدمتگزاری به مردم همراهی کردند به عنوان تکریم یادکنم. وی افزود: آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، ائمه جمعه و جماعات، استاندار گیلان، معاونین استانداری ،دستگاه های نظارتی و قضایی، نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی ،همکاران واصحاب وفادار به حساب ۱۰۰ امام( ره ) بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان تقدیر وتشکر باید یاد می کردم .
وی اضافه کرد: در بخش تکریم حقیقی هیچ وقت خود را شایسته تکریم نمی دانم بلکه به عنوان هدایتگر کمی ها و کاستی ها مربوط به من است و موفقیت ها مال همه همکاران می باشد.
وی در بخشی دیگر با طلب رحمت الهی برای دو وجود مبارک حضرت آیت الله رسولی محلاتی نماینده ولی فقیه وقت بنیاد مسکن و مهندس تابش رئیس وقت بنیاد مسکن که طی ۹ سال گذشته تصدی در بنیاد گیلان با رهنمود های خود در رفع مشکلات وخدمت به مردم همراهی کردند وجا داشت که از این بزرگواران یاد کنم روحشان شاد.
وی همچنین از جمعیت ۳۰۰ نفر ی از همکاران بنیاد در سطح استان که باعث شکوفایی و افتخار آفرینی شده اند قدردانی کرد و گفت: همکاران بنیاد در گیلان مانند نگینی در استان می درخشند. مهندس اکبرزاده مدیرکل سابق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان یاد آورشد: این امر در ۱۴ هزار کیلومتر مربع وسعت استان گیلان ،در ۱۷ شهرستان، سه هزار روستا و ۴۲ شهرجامعه هدف به خوبی ملموس و قابل رویت است لذا از همه عزیزان می خواهم که با همکاری های هر چه بیشتر برای کسب توفیقات مضاعف به تلاش های خود تداوم دهند.

در ادامه مهندس حامد دائمی جفرودی مدیر کل جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان، نیروی انسانی را ارزشمندترین سرمایه هر دستگاه، نهاد، ارگان و سازمان خواند و افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که نهادی انقلابی و به دستور حضرت امام( ره )بنا نهاده شد و نیروی انسانی بنیاد مسکن با شاخص های متدین ،متعهد متخصص وجهادی وبا کار شبانه روزی شناخته شده است لذا باید به صورت جهادی وشبانه روزی به عنوان خدمتگزار مردم کارها انجام شود.
وی با اشاره به اولویت کار در بنیاد مسکن گفت: سیاست های بنیاد مسکن شامل تامین مسکن محرومین ،مسکن اقشار کم درآمد، تامین مسکن از محل انجمن خیرین مسکن ساز و مسکن طرح جهادی جهش تولید ملی مسکن یا طرح اقدام ملی مسکن از اهداف و اولویت مهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور است که در گیلان هم اجرای این برنامه تداوم خواهد یافت.
وی یادآور شد علاوه بر ان تهیه بازنگری طرح های هادی در روستاها از اهداف دیگری است که با قوت و قدرت باید دنبال پیگیری شود لذا همه همکاران، معاونین، کارشناسان مسئول و مدیران شهرستان ها که نوک پیکان هستند باید تلاش کنیم تا خدمتگزار خوبی برای مردم باشیم.وی در پایان از تلاش های مهندس اکبرزاده مدیرکل پیشین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دکتر برزگر سرپرست بنیاد انقلاب اسلامی گیلان تشکر و قدردانی کرد.
گفتنی است در این آیین مهندس حامد دائمی جفرودی به عنوان مدیرکل جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان معرفی شد واز زحمات مهندس اکبرزاده مدیرکل پیشین نیز با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد. گفتنی است مهندس دائمی، اصالتاً گیلانی و پیش از این معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان‌ جنوبی بوده است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.