×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
برخورداری تمامی کسبه و بازاریان و صاحبان حرف و مشاغل میتوانند از پوشش های بیمه ای تامین اجتماعی

گیلان پیام/محمد هرمزی معاون تعهدات بیمه ای تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه توسعه و گسترش پوشش های بیمه ای در اقشار مختلف جامعه از ماموریتها و اهداف اصلی این سازمان است اذعان داشت : بسیاری از کارفرمایان با انجام تکالیف قانونی نسبت به کارگران و نیروهای شاغل در واحدهای تولیدی صنعتی خود ، به بیمه نمودن آنها بر اساس قوانین کار و تامین اجتماعی عمل مینمایند ولی در این میان از انجام این مهم برای برخورداری خود و اعضای خانواده غفلت مینمایند .
وی با تاکید بر اینکه کارفرمایان علاوه بر امکان درج نام خود در لیست های ارسالی حق بیمه کارگاه ( پس از سپری نمودن مراحل درخواست بیمه خویش فرمایی ) با نرخ ۲۷ درصد ، این امکان را دارند تا با انعقاد قرار داد بیمه مشاغل آزاد در سه نرخ مختلف ۱۲ درصد ( بازنشستگی و فوت پس از آن ) ، ۱۴ درصد ( بازنشستگی و فوت ) و ۱۸ درصد ( بازنشستگی ، فوت و ازکارافتادگی ) با دامنه تعهداتی متنوع ، از آینده و فردای خود بمنظور بهره مندی از بازنشستگی و پوشش های مستمری و درمان استفاده نمایند خاطر نشان ساخت تمامی فعالان واحدهای صنفی ، تولیدی ، صنعتی و در مفهوم کلی همه بازاریان و کسبه این فرصت را دارند تا از پوشش های بیمه ای سازمان استفاده نمایند .
معاون تعهدات بیمه ای تامین اجتماعی گیلان داشتن حداقل ۱۸ سال سن و حداکثر ۵۰ سال سن را از شرایط اولیه بیمه پردازی در گروه صاحبان حرف و مشاغل آزاد برشمرده و افزود : البته در صورتی که فرد قبلاً دارای سابقه نزد تامین اجتماعی باشد میزان دوره بیمه پردازی گذشته اش به سن فعلی او افزوده میگردد بگونه ای که مثلاً فردی با داشتن ۵۴ سال سن اگر در گذشته حداقل چهار سال نزد سازمان سابقه داشته باشد امکان انعقاد قرارداد برای وی مهیا میباشد .
محمد هرمزی همچنین اذعان نمود : دامنه پوشش های بیمه ای تمامی اعضای بالای ۱۸ سال خانواده را دربر گرفته و فرد میتواند برای همسر و فرزندان بالای هجده سال خود در زیرگروههای زنان خانه دار ، مشاغل آزاد و دانشجویان به انعقاد قرار داد اقدام نماید .
وی تاکید نمود که تمایز این پوشش همگانی این خواهد بود که هر یک از اعضای خانواده بجای تحت تکفل بودن و قرار گرفتن در زمره بیمه شدگان تبعی در جرگه بیمه شدگان اصلی سازمان درآمده و علاوه بر پوشش های درمانی میتوانند از تعهدات بلندمدت از جمله بازنشستگی حسب نوع قرار داد و نرخ انتخابی برخوردار شوند . ضمن اینکه انعقاد این قراردادها برای فرزندان مانعی برای استفاده از پوشش های درمانی بواسطه والدین و یا استفاده از مستمری های قانونی از طرف آنها نخواهد بود .
معاون تعهدات بیمه ای یاد آور گردید که بزرگی و کوچکی واحد صنفی ملاک نبوده و فعالان هر صنف و حرفه ای از یک مغازه ساده یا فروشگاه بزرگ یا واحد تولیدی صنعتی مشمول این بیمه خواهند بود .
شایان ذکر است در تدابیر اتخاذی نوین سازمان بمنظور جلوگیری از صرف وقت مخاطبان و کاهش مراجعات غیرضروری ، امکان انعقاد قرارداد از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir پس از ثبت نام و ایجاد حساب کاربری با مراجعه به منوی بیمه شدگان در بخش بیمه های خاص فراهم میباشد ./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.