×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
باید با پیش بینی و آمادگی مانع وقوع بحران شویم

گیلان پیام/ علی فتح‌اللهی در ستاد مدیریت بحران شهرستان رشت که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: شرایط استان گیلان به جهت آب و هوایی، اقلیم و جغرافیایی همواره آبستن بعضی از حوادث است.
فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر اینکه باید با پیش بینی و آمادگی مانع وقوع بحران شویم، افزود: در سال گذشته بحث ریزگردها را در سطح استان شاهد بودیم، این نشان می‌دهد باید برای خیلی از مباحث نظیر سیل، خشکسالی، بارش برف آمادگی داشته باشیم.
وی گفت: ما همه ساله باید برنامه داشته باشیم و در یک افق ۱۰ ساله به یک بانک اطلاعاتی ماشین آلات و تجهیزات نیاز داریم، در این بانک اطلاعاتی باید عمر مفید تجهیزات بررسی شود؛ تلاش داریم از اعتبارات کمیته برنامه ریزی بتوانیم رقم‌هایی را برای تهیه ماشین آلات جدید در نظر بگیریم.
فتح‌اللهی بیان کرد: یکی از اولویت‌های بسیار مهم بحث باز نگهداشتن محورهای مواصلاتی است؛ لازمه ارائه هرگونه خدمات باز بودن محورهای اصلی است. از اکنون باید مشکلات و موانع ماشین آلات برطرف شود تا در مواقع ضرور دچار چالش نشویم.
فرماندار شهرستان رشت تصریح کرد: هر کس در حیطه کاری خودش باید از الان محل‌های وقوع بحران را پیش بینی کند تا در مواقع لازم در اسرع وقت نسبت به رفع موانع اقدام شود. همچنی با افزایش سرما مصرف حامل‌های انرژی هم افزایش می‌یابد که میطلبد مصرف بهینه را در دستورکار قرار دهیم.
وی اضافه کرد: باید برای حفظ و نگهداری پل‌ها نسبت به بازدیدها یدوره‌ای اقدام شود تا از تخریب آنها در مواقع سیل و بارندگی جلوگیری شود. همچنین بخشداران باید سوخت جایگزین برای نانوایی‌ها را مدنظر قرار دهند. آمادگی دستگاه‌های امدادی و خدماتی، دپوی ماسه و نمک باید از اکنون برنامه ریزی شود.
فتح‌اللهی خاطرنشان کرد: باید همه با تمام توان و امکانات از حداکثر ظرفیت برای مدیریت بحران استفاده کنند، در مواقع وقوع بحران مدیران باید حضور فعال و میدانی داشته باشند. همچنین مدیران مدارس آمادگی لازم برای برف روبی داشته باشند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.