×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
نشست نقد کتاب «سرچشمه‌های فردوسی‌شناسی» در کتابخانه‌ی خاتم‌الانبیای رشت برگزار شد

فرهنگی ورزشینشست نقد کتاب «سرچشمه‌های فردوسی‌شناسی» نوشته‌ی محمدامین ریاحی در تالار مطالعه‌ی کتابخانه‌ی خاتم‌الانبیای رشت با مشارکت سازمان فرهنگی – ورزسی شهرداری این شهر بر گزار شد.  به گزارش گیلان پیام، این نشست نقد کتاب که با حضور جمعیتی پرشمار از علاقه‌مندان فرهنگ و ادب و دوستداران کتاب در «هفته‌ی کتاب و کتابخوانی» و با حضور استاد جهان دوست سبزعلیپور و دوستداران نقد کتاب عضر روز دوشنبه دوم آذر ۹۴ برگذار گردید با رضایت و خرسندی شرکت‌کنندگان همراه بود و آنها خواستار تداوم اینگونه نشستها در کتابخانه‌های دیگر شهر رشت نیز شدند.

شرکت‌کنندگان در این نشست نقد کتاب تاکید داشتند که برپایی این نشستهای ادبی می‌تواند در علاقه‌مند کردن و همچنین جهت دادن به سیر مطالعاتی کتابخوانان بسیار مفید و موثر باشد.

شایان گفتن است که در پایان این نشست از کتاب «خواب مشترک» مجموعه‌ی شعر یکی از شاعران گیلانی به نام رضا نیکوکار رونمایی شد.

گفتنی است کتاب «سرچشمه‌های فردوسی‌شناسی» که این نشست مورد نقد و بررسی قرار گرفت تألیف دکتر محمدامین ریاحی، مجموعه‌یی است که در آن «گفته‌ها و نوشته‌ها در باره‌ی فردوسی از نوشته‌های مورخان و تذکره‌نویسان و مقدمه‌های کهن دست‌نویس‌های شاهنامه و ستایشهایی که شاعران و دیگر بزرگان از او کرده‌اند، از سالهای نزدیک به عصر او تا اواخر قرن پیش یعنی تا آغاز تحقیقات جدید فراهم آمده است.

هر بخش این کتاب دارای مقدمه‌ی انتقادی است و همچنین کتاب دارای پیشگفتاری با عنوان «رنج و روزگار فردوسی» است.

«سرچشمه‌های فردوسی‌شناسی» نخستین بار در سال ۱۳۷۲ به وسیله‌ی مؤسسه(پژوهشگاه) مطالعات و تحقیقات فرهنگی در تهران به چاپ رسیده است./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.