×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
جلسه مدیریت بحران شهرستان فومن برگزار شد

گیلان پیام/ محسنی در این جلسه با اشاره به این که می توان با برنامه ریزی و تصمیم گیری عملیاتی درست، جلوی خسارات را گرفت و تدبیر صحیح نمود، تأکید کرد: ادارات نسبت به شناسایی نقاط حادثه خیر در حوزه کاری خود اقدام کنند.
وی اظهار کرد: شرکت آب منطقه ای گیلان به عنوان متولی رودخانه ها به شناسایی نقاط حادثه خیز سه رودخانه خروشان شهرستان پرداخته و در نتیجه، ۱۶ نقطه بحرانی شناسایی شده که نیازمند ساماندهی است.
فرماندار شهرستان با بیان این که باید با مدیریت نقاط آسیب پذیر، جلوی خسارات بیشتر را گرفت، افزود: دستگاه‌های راهداری و آب منطقه ای سریعا پیش از آن که این نقاط به بحران برسند با به کارگیری پیمانکاران، اقدام به ساماندهی مناطق بحران زا نمایند.
وی با اشاره به بارش باران و طغیان رودخانه های شهرستان، اظهار کرد: بنیاد مسکن به منظور رفع مشکلات مناطق آسیب دیده اهتمام لازم را داشته باشد.
نماینده فومن و شفت در مجلس با تأکید بر ضرورت توجه به آموزش های عمومی در زمینه مقابله با بحران، گفت: ضعف ها و کمبودها در حوزه مدیریت بحران فومن شناسایی شوند.
خلیل بهروزی فر در این جلسه با تأکید بر پیگیری حقوق مردم این شهرستان در سطح ملی خواهیم بود، اظهار کرد: امروز برای ارائه بهترین خدمات به مردم نیازمند وجود همدلی و اتحاد در میان دستگاه‌های مختلف هستیم.
وی با بیان اینکه استان گیلان از استان‌های حادثه خیز کشور محسوب می‌شود لذا توجه به مدیریت بحران یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه شود، افزود: برای مقابله با بحران نیازمند مشارکت مردم و مسئولان هستیم.
نماینده فومن و شفت در مجلس با اشاره به اینکه باید در این زمینه به آموزش شهروندان توجه بیشتری شود، گفت: ارائه آموزش‌های عمومی یکی از بهترین راهکارهای مقابله با هر بحرانی است. وی در ادامه بر همگرایی و هم افزایی دستگاه‌های و مسئولان تأکید و بیان کرد: حضور تشکل‌های مردمی و گروه‌های جهادی برای کمک به دستگاه‌ها در مدیریت بحران بسیار تأثیرگذار است باید از توان و ظرفیت این حوزه‌ها استفاده شود.
بهروزی فر با تأکید بر لزوم نظارت بر اجرای پروژه‌های از سوی دستگاه‌های اجرایی و با بیان اینکه پیمانکاران متخلف و کم کار باید پاسخگو باشند، افزود: وجود نظارت صحیح سبب می‌شود تا پروژه‌ها به خوبی و در زمان مقرر تکمیل و بهره برداری شود.
وی با اشاره به وجود کمبودها در حوزه مدیریت بحران در شهرستان فومن، تأکید کرد: کمبودها و ضعف‌ها باید شناسایی شده و در راستای رفع تلاش شود.
نماینده فومن و شفت برداشت‌های بی رویه از بستر رودخانه‌های بلای جان شهرستان عنوان کرد و گفت: این موضوع سبب شده تا ابنیه، راه‌ها و مردم خطراتی ایجاد شود.
در این جلسه دکتر برزگر به تشریح فعالیت های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به ویژه در سطح روستاهای این شهرستان پرداخت و افزود: در سنوات گذشته بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعتباری بالغ بر ۳۴ میلیارد ریال در ۷ پروژه با احداث پل و سازه های حفاظتی اقدام به ساماندهی مسیل و همچنین در ۸ روستای دیگر اقدام به بازسازی معابر آسیب دیده در سیل با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال نموده است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.