×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
مبارزه با فساد اداری و اقتصادی ، اولویت اقدامات شهردار رشت

گیلان پیام/ شهردار رشت اظهار کرد: مبارزه با فساد در بخشها و حوزه‌های مختلف و جمع کردن بسترهای وقوع آن در صدر برنامه‌ها و اولویت‌های کاری شهرداری رشت قرار گرفته است.
سید امیر حسین علوی با اشاره به اینکه وی در راستای مبارزه با فساد با کسی تعارف ندارد و حتما به صورت جزء به جزء بخشها و حوزه‌های مختلف شهرداری را از این حیث کنترل و پایش می‌کند، ابراز داشت: هدف ما خدمت به مردم و شهروندان است، بنابراین در کنار مصادیق بارز فساد به هیچ عنوان کوتاه نخواهم آمد.
شهردار رشت به برخی از مفاد ابلاغیه وزیر کشور در حکم خود اشاره کرد و افزود: در این حکم، وزیر کشور به موارد مهمی نظیر شفافیت در فرآیندها، شناخت گلوگاه‌های فساد خیز و مبارزه جدی با عوامل آن تأکید ویژه داشتند.
علوی تاکیدات نماینده ولی فقیه و همچنین استاندار گیلان بر لزوم فساد ستیزی در دستگاه‌ها و سازمانها را نیز مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: معتقدم با جلوگیری از گلوگاه‌های فساد رضایتمندی مردم به عنوان صاحبان و ولی‌ نعمتان شهر رشت حاصل خواهد شد.
وی به برخی از اقداماتی که در راستای مبارزه با فساد توسط شهرداری رشت در همین دو روز اخیر انجام شده اشاره کرد و گفت: اجرا و پیشبرد هر چه سریعتر سیاستهای شهر الکترونیک و شهرداری الکترونیک در کنار تشکیل سامانه‌هایی در مدیریت ارتباطات، سازمان فاوا، اداره املاک، مدیریت مالی ، اداره اموال و نظایر آن در دستور کار قرار گرفته است.
شهردار رشت با ذکر این نکته که سامانه‌های اشاره شده به زودی راه‌اندازی می‌شوند، اضافه کرد: با توسعه شهر الکترونیک علاوه بر جلوگیری از بروز فساد، اهداف مهم دیگری مانند شفاف‌ سازی و نیل به سمت شهر هوشمند نیز محقق می‌شود.
علوی با تاکید بر اینکه اجرای دقیق برنامه‌هایی مانند توسعه پایدار، نگاه عدالت گستر به اقشار محروم، جلب اعتماد عمومی و تقویت مدیریت شهری کارآمد با تحقق فساد ستیزی نتیجه بسیار ملموس‌تری خواهد داشت، یادآور شد: فساد باعث ناکارآمدی سیستم‌ می‌شود و در کنار هدررفت منابع و بیت‌المال، نارضایتی عمومی را به بار خواهد آورد.
وی توجه همه پرسنل در هر پست و مقامی که هستند به موضوع فساد ستیزی و سرلوحه قرار دادن این امر را خواستار شد و عنوان کرد: فساد ستیزی به عنوان یک روحیه جهادی باید در همه وجود داشته باشد تا بتوانیم با مصادیق آن مبارزه و در مقابلش با قدرت ایستادگی کنیم./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.