×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
نشست شهردار رشت با سرمایه گذار خارجی در خصوص سیستم حمل و نقل ریلی درون شهری

شهرداری

نشست سرمایه گذاری در خصوص استقرار اتوبوس های بی آرتی و تراموا با حضور شهردار رشت و رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا برگزار شدبه گزارش گیلان پیام،طی نشستی  با حضور دکتر سید محمد علی ثابت قدم شهردار رشت ،  دکتر رسولی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیکی شورای اسلامی شهر رشت ، میدل  نماینده شرکت سرمایه گذاری آلستوم ( آفریقایی- انگلیسی ) در بخش ریلی درون شهری ،  رحمتی معاون اداری مالی شهرداری رشت ، جمشید پور معاون حمل و نقل و ترافیک ، عاشوری مدیر دفتر سرمایه گذاری شهرداری رشت  به بحث و بررسی در راستای استقرار اتوبوس های بی آر تی و تراموا در شهر رشت پرداخته شد.

در ابتدای این نشست نماینده شرکت آلستوم توضیحاتی را در خصوص کارآیی و مزیت استفاده از وسایل حمل و نقل ریلی درون شهری همچون اتوبوس های بی آر تی و تراموا  و چگونگی نحوه  انعقاد قرار داد راه اندازی این سیستم فی مابین شرکت سرمایه گذار و شهرداری رشت بیان داشت.

دکتر ثابت قدم شهردار رشت نیز با تاکید بر توجه به موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی شهر رشت در انتخاب نوع قطار ریلی  اذعان داشت : در راه اندازی سیستم ریلی درون شهری باید به گشایش راه ها و مسیرها جهت استفاده از این سیستم ها توجه داشت.

شهردار رشت ، دو رینگ اصلی شهر را نیازمند اجرای این پروژه دانست و افزود : با مشخص شدن تحلیل ترافیکی در خیابان آیت الله احسانبخش به سه راه معلم و خیابان بیستون به میدان دفاع مقدس و نیز رینگ دوم شهر ، راه اندازی این سیستم می تواند بهترین مکان برای جانمایی و تردد اتوبوس های تراموا باشد.

گفتنی است که برای این پروژه در دو رینگ اعلام شده ۷ تا ۱۰ میلیون یورو اعتبار مورد نیاز است .

در ادامه مدیرعامل شرکت آرتا ریل ایرسا و نیز مهندس مشاور آریانا مطالبی را در راستای نحوه اجرای و ملزومات بانکی ضمانت های اجرایی و گارانتی مطالبی را ارائه نمودند .

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.