×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
هزینه سرسام آور حمل و جابه جایی زباله / لزوم تغییر نگرش در مدیریت پسماند

گیلان پیام/ علی فتح‌اللهی در دوره آموزشی مدیریت پسماند روستایی ویژه دهیاران شهرستان رشت، اظهار کرد: آموزش‌های اجتماعی زمانی اثرگذار است که فرهنگسازی اتفاق بیافتد، فرهنگ باید با زبان و نگاه خودمان بازگو شود. نگاه رفتار یک انسان با قانون یا طبیعت، فرهنگ محسوب می‌شود.
فرماندار شهرستان رشت افزود: پسماند وارداتی یا تحریمی نیست، ماحصل فعالیت‌های انسانی است، اگر از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم نه تنها برای ما گرفتاری ندارد بلکه برای ما درآمد هم دارد؛ در دنیا حتی زباله خریداری می‌شود تا تولیدات مدنظر خود را افزایش دهند.
وی ادامه داد: اگر تغییر رفتار و نگرش و اراده برای پسماند رقم نخورد، زباله تولید هر روزه بشریت خواهد بود که باید مدام به فکر جمع آوری و تخلیه آن باشیم. در این راستا میطلبد که مقوله فرهنگ‌سازی تقویت شود.
فتح‌اللهی بیان کرد: در حال حاضر کرایه جابه جایی و حمل زباله سرسام آور شده و عوارض سطح روستا پرداخت نمی‌شود؛ با توجه به اینکه این‌ هزینه‌ها هر روز افزایش می‌یابد از کجا باید تامین شود؟! پس باید در تولید و مدیریت پسماند تغییر نگرش صورت گیرد.
فرماندار رشت گفت: ما اگر تغییر نگرش ماهیتی نداشته باشیم، هزینه‌ها افزایش می‌یابند. باید مردم را به گونه‌ای هدایت کنیم که زباله‌ و پسماند را خود مدیریت کنند و در این راستا از تکنولوژی روز هم برخوردار شویم.
گفتنی است دوره آموزشی مدیریت پسماند روستایی به همت فرمانداری رشت با حضور دهیاران شهرستان در سالن شهید انصاری مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء برگزار شد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.