×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
پرداخت ۲۲۵ میلیارد تومان تعهدات به بیمه شدگان و مستمری بگیران شهرستان لاهیجان توسط تامین اجتماعی

گیلان پیام/حسام الدین شریفی رئیس تامین اجتماعی شعبه لاهیجان با اشاره به اینکه بیش از ۲۷۸۵۰ نفر بیمه شده اصلی و حدود ۱۰۳۰۰ مستمری بگیر به اتفاق افراد تبعی خود ، عائله تحت پوشش این مجموعه در سطح شهرستان را تشکیل میدهند این تعداد را قریب به ۷۸۰۰۰ نفر برشمرد .
وی با تاکید بر اینکه ۵۲/۵ درصد بیمه شدگان اصلی این شعبه را مشمولین قانون کار تشکیل میدهند اذعان داشت : بیش از ۶۰۷۰ بیمه شده مشاغل آزاد و ۱۳۸۰ بیمه شده اختیاری نیز در این شعبه دارای قراردادهای بیمه ای هستند که با توجه به ماهیت اختیاری بودن این نوع بیمه ها ، این تعداد بیانگر گسترش فرهنگ بیمه ای در لاهیجان و سهم ۲۶ این اقشار نسبت به مجموع بیمه شدگان اصلی است .
رئیس تامین اجتماعی شعبه لاهیجان با بیان اینکه افزون بر ۲۱۶۰ کارگر ساختمانی ، در کنار ۱۰۰۰ بافنده و فعال صنایع دستی و ۱۴۷۰ راننده از دیگر گروههای اصلی بیمه شدگان در شهرستان محسوب میشوند اظهار داشت : در حوزه بافندگان و کارگران ساختمانی ، شهرستان لاهیجان پس از رشت دارای بیشترین بیمه شدگان تحت پوشش است .
حسام الدین شریفی با اشاره به وجود بیش از ۶۰۰ مقرری بگیر بیمه بیکاری ، خاطر نشان ساخت هرچند خدمت به این گروه و ارائه تعهد مربوطه یکی از وظایف و کارکردهای تامین اجتماعی قلمداد میگردد ولی این تعداد افراد بیمه شده بیکار با توانمندیهای تخصصی و فنی در بخشهای مختلف تولیدی صنعتی را زیبنده شهرستان لاهیجان نمیدانیم .
وی در ادامه این گزارش که همزمان با گرامیداشت روز آمار ارائه گردید با اشاره به وجود ۸۶۴۰ پرونده مستمری در این شعبه ، اذعان داشت ۱۰۲۹۳ نفر تا پایان مردادماه امسال از انواع تعهدات بلندمدت از طریق این شعبه بصورت ماهانه برخوردار بوده اند که بازنشستگان با ۶۰۲۵ نفر و سهم ۶۰ درصدی بیشترین سهم را در این بین دارا هستند .
رئیس تامین اجتماعی شعبه لاهیجان همچنین افزود : تعداد ۳۸۰۷ نفر مستمری بگیر بازمانده در قالب ۲۱۵۴ پرونده فوتی دومین گروه بزرگ تعهدگیرندگان این بخش میباشند .
حسام الدین شریفی با بیان اینکه حدود ۵۶۰۰ کارگاه صنفی ، تولیدی ، صنعتی و خدماتی در حوزه عمل این شعبه قرار دارند از پرداخت ماهانه افزون بر ۳۷ میلیارد تومان تعهدات به بیمه شدگان و مستمری بگیران لاهیجانی توسط تامین اجتماعی خبر داد .
وی در این خصوص اظهار نمود : در نیمه نخست سالجاری بیش از ۱۱/۸ میلیارد تومان بابت مقرری بیمه بیکاری پرداخت گردیده است که بیانگر متوسط ماهانه حدود ۲ میلیارد تومان میباشد . همچنین مبلغ ۲/۴ میلیارد تومان نیز تعهدات کوتاه مدت انجام گرفته که غرامت ایام بیماری با ۱/۳ بیشترین سهم را در این بخش داشته است .
شایان ذکر است در شش ماهه اول سالجاری بیش از ۲۱۰ میلیارد تومان تعهدات بلندمدت در قالب انواع مستمری به مشمولین این شعبه پرداخت گردیده است . /انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.