×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
برگزاری مراسم تودیع و معارفه شهردار خشکبیجار/ روزمرگی در انجام وظایف، آفتی برای شهرداری‌ها

گیلان پیام/ علی فتح اللهی فرماندار رشت در مراسم تودیع و معارفه شهردار خشکبیجار ضمن سلام و درود بر ساحت مقدس حضرت ولی عصر(عج) و تبریک آغاز امامت ایشان اظهار داشت: شهرداری یک نهاد عمومی و غیر دولتی است، عمومی از این جهت که باید توسط مردم مدیریت شود و غیردولتی از این جهت که از نظر ضوابط و مقررات در یک چهارچوب مستقل و تنها تحت نظارت دولت است.
وی افزود: یکی از دلایلی که شوراها توسط مردم انتخاب می‌شوند و شهردار انتصابی نیست و انتخابی است، این است که شهرداری باید توسط خود مردم مدیریت شود.
فرماندار رشت به نحوه مدیریت شهرداری در شهرهای توسعه یافته اشاره کرد و گفت: در هیچ جای دنیا سراغ ندارید که شهرداری توسط دولت حمایت مالی شود، بنابراین اگر ما نگرانی‌هایی در بحث توسعه و عمران داریم در هیچ کجا بجز مدیریت جامعه شهری امکان‌پذیر نخواهد بود
وی با اشاره به افزایش سالیانه نهاد شهرداری افزود: هرسال هزینه‌های این نهاد افزایش می‌یابد و از سویی دیگر درآمد مردمی کاهش داشته و با این وجود نخواهیم توانست زیرساخت‌های شهرداری را که از بطن مردم می‌آید را فراهم کرده و مدیریت در جامعه شهری داشته باشیم.
علی فتح اللهی منش و رفتار شهردارانی همچون شهید باکری را مورد ذکر قرار داد و گفت: باید همواره سه موضوع مهم را بعنوان یک خدمتگزار سرلوحه کار خود قرار دهیم و آن ماندگاری در رفتار، گفتار و عمل است و پیروی از آن دلیل ماندگاری ما در ذهن مردم خواهد بود.
وی افزود: اگر قرار است شهرداری و شورای شهر همیشه در ذهن مردم بمانند باید کاری ماندگار در کنار رفتار و گفتار را مد نظر قرار دهند.
فرماندار رشت روزمرگی را آفتی برای شهرداری دانست و گفت: انجام وظایف عمومی شهرداری کار ویژه‌ای نیست و اگر شهردار کاری را انجام دهد که اثرات آن برای عموم ملموس باشد، آنگاه در ذهن مردم همواره با عملکردش ماندگار خواهد شد.
وی با بیان اینکه باید ایجاد آرامش فکری برای مردم از اولویت‌های شهرداری باشد، گفت: باید بتوانیم ظرفیت‌های شهرداری را که تا امروز از آنها به سادگی عبور کردیم شناسایی کنیم و از این پتانسیل برای مدیریت شهر بهره ببریم.
فتح اللهی مشارکت و همگرایی را یک اصل در شوراها دانست و گفت: شوراها باید همگرا باشند، تضارب آراء باید وجود داشته باشد اما در درون شوراها؛ تا مردم بتوانند یک حرف بشوند و یک الگو را ببینند نه اینکه با نظرات مختلف مواجه شوند.
وی مشکلات پیش‌روی شهرداران را نیز مورد ذکر قرار داد و افزود: من میدانم کار کردن با دست خالی چه معنایی دارد و چقدر سخت است اما هزینه‌های عمرانی بسیار بالاست و امسال از حدود ۱۰ میلیارد تومان بودجه اختصاص یافته برای شهرداری خشکبیجار تنها پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان یعنی تنها ۵۶ درصد اعتبارات مجموعه شهرداری خشکبیجار دراختیار فرمانداری قرار داده شده است.
نماینده عالی دولت در مرکز استان در پایان ضمن تشکر از صدرالله فرخی، شهردار سابق خشکبیجار و آرزوی توفیق برای سید فخرالدین حسینی، شهردار جدید خاطر نشان کرد که همه برای موفقیت و ماندگار شدن آمده‌ایم و ماندگار کسی است که مردم از او به نیکی یاد کنند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.