×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
برخورداری عشایر غیور استان گیلان از نعمت برق

گیلان پیام/وی با بیان این موضوع که ۹۵۰ هزار نفر از ساکنان استان را جمعیت روستائی و عشایری تشکیل می دهند اظهار داشت : این شرکت مفتخر است به بیش از یک‌ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک برق، با شبکه ای به طول ۳۰ هزار کیلومتر خدمت رسانی نماید .
هنرمند بیان داشت : با توجه به دستورالعمل های ارسالی از سوی وزارت نیرو مبنی بر تسریع در روند محرومیت زدائی ، ایجاد نشاط و زدودن غبار محرومیت از سیمای عشایر و روستائیان، بهره مندی ۵۳ خانوار از عشایر استان گیلان از انرژی پاک برق بوسیله سامانه قابل حمل فتوولتائیک و برق دار نمودن تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار که مشکل مجوز از منابع طبیعی نداشتند را گامی مهم در راستای تبیین رسالت عدالت محوری و توزیع عادلانه منابع و امکانات دانست.
رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان ضمن اشاره به نقش مهم عشایر در پویائی اقتصاد و توسعه تولید استان گفت : این پروژه همزمان با سراسر کشور در روز ملی روستا و عشایر در استان گیلان آغاز شد که طی آن ۵۳ خانوار عشایری استان با اعتباری معادل ۴۳۰۰ میلیون ریال از نعمت روشنائی با تکیه بر انرژی پاک خورشیدی از طریق پنل های سیار برق دار می شوند .
وی در خصوص برخورداری مناطق روستائی از نعمت روشنائی برق تاکید کرد : با توجه به پایان برق رسانی به روستاهای بالای ۱۰ خانوار در استان گیلان با انجام کارهای مطالعاتی و جذب اعتباری قریب به ۶۰ میلیارد ریال در سال جاری ۱۱ روستا به صورت فتوولتائیک و احداث شبکه برق دار خواهند شد که تاکنون عملیات برقرسانی ۴ روستا به اتمام رسیده و مابقی در دستورکار قرار دارد.
هنرمند در این راستا اظهار داشت : در سال جاری تاکنون با اعتباری معادل ۳۰۵۷۷ میلیون ریال چهار روستای هدی،لتن پرت ، کلمر و کلستان از توابع شهرستان های تالش و لاهیجان با بیش از ۱۸۱ خانوار از نعمت برق بهره مند شدند.
وی افزود : فرآیند اداری و اجرایی برقرسانی به روستاهای گودی ­گوابر املش (خورشیدی)، وزنه ­سر تالش (احداث شبکه)، شیروا و دشت­ دامن رضوانشهر (احداث شبکه)، پرمکوه و مازی­کله پشته رودسر (احداث شبکه) با اعتباری بالغ بر ۲۹۱۰۰ میلیون ریال در قالب تفاهم نامه برقرسانی سال ۱۴۰۰ در حال انجام می­باشد.
مدیرعامل توزیع برق گیلان در خصوص افزایش رفاه مناطق کم برخوردار روستائی با اجرای طرح بهارستان تاکید کرد: جهت اجرای این طرح در سطح استان در پنج محور “جابجایی و مقاوم سازی پایه های برق معابر روستایی” ، “اصلاح و احداث روشنایی معابر عمومی در روستاها” ، “تقویت شبکه و تامین ولتاژ مطمئن مشترکین روستاها” ، “اصلاح فرسودگی شبکه از جمله پایه و سیم” و “باز آرایی و تعدیل بار فیدرهای فشار ضعیف شبکه های روستایی” برنامه ریزی صورت پذیرفته است .
وی گفت : اجرای این ۵ برنامه با اعتبار ۲۹۸۷۶۷۰ میلیون ریال مجموعاً جمعیتی قریب به ۲۳۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد و طی آن ۶۳۶۱ جابه جایی پایه های برق، ۳۸۹۱ کیلومتر اصلاح شبکه، ۹۲۸۷ روشنایی معابر و احداث ۳۶۱ ترانسفورماتور با ظرفیت ۳۵۴۷۰ کیلوولت آمپر اجرایی خواهد شد.
هنرمند بیان داشت : از ابتدای سال ۱۴۰۰تاکنون و در راستای افزایش پایداری شبکه های توزیع برق روستایی،۲۸۰کیلومتر از شبکه فرسوده سیمی با کابل خودنگهدار با اعتباری معادل۰۰۰ ۴۱۵هزار میلیون ریال، جایگزین شده است.
وی در همین راستا افزود : در راستای افزایش پایداری شبکه های برق در مناطق کم برخوردار روستائی نسبت به جابجائی ۱۲۵۰ اصله تیربرق سست و قدیمی با پایه جدید،اصلاح ۱۶۵ کیلومتر شبکه ،۱۱۵۵ مورد اصلاح روشنائی معابر،احداث ۱۶۷ دستگاه ترانسفورماتور با ظرفیت ۱۶۵۰۰ مگاولت آمپر جمعاً با اعتباری معادل ۱۵۵۰۷۶۸ میلیون ریال اجرا و به بهره برداری رسیده است .
مدیرعامل توزیع برق گیلان اظهار داشت: همچنین از ابتدای سال جاری ، جهت تامین برق ۹۰۹۰تک خانوار روستایی فاقد برق با اعتباری معادل۴۳۰۴۰۰ میلیون ریال اقدام شده است.
هنرمند در پایان گفت : استان گیلان مجموعاً دارای ۲۵۹۰ روستا می باشد که از این تعداد ۲۵۶۶ روستا تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۰ برقدار شده اند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.