×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
پرداخت بیش از شش میلیارد و هشتصد میلیون تومان حق بیمه مددجویان گیلانی

گیلان پیام/ عباس اهرابی گفت: به‌منظور توانمندسازی و رسیدن به درآمد پایدار مددجویان، حق بیمه اجتماعی بیش از ۲۹۰۰ نفر از مددجویان تحت حمایت به سازمان تأمین اجتماعی در شش ماهه نخست سال جاری پرداخت شده است.
وی با اشاره به اقدامات این نهاد برای افزایش ضریب نفوذ بیمه‌ای در بین مددجویان افزود: بیمه شدگان می‌توانند از تمامی مزایای بیمه‌های اجتماعی نظیر بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی استفاده کنند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان، اضافه کرد: بیمه اجتماعی شامل سه نوع بیمه اعم از طرح‌های اشتغال و خودکفایی در قالب صاحبان حرفه و مشاغل آزاد، بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار شهری و بیمه اجتماعی مددجویان از طریق صندوق بیمه روستاییان و عشایر است.
اهرابی، با بیان اینکه حق بیمه تأمین اجتماعی مددجویان، با هدف بهره‌مندی آن‌ها از مستمری بازنشستگی پرداخت می‌شود، عنوان کرد: با پرداخت حق بیمه اجتماعی، مددجویان می توانند از مزایای بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی برخوردار شوند.
وی افزود: شرایط دریافت مستمری بازنشستگی برای زنان ۵۵ سال سن و مردان ۶۰ سال سن با سابقه پرداخت حق بیمه حداقل ۱۰ سال است که در سال جاری ۴۷۲ نفر از بیمه شدگان از مزایای دریافت مستمری، بازنشستگی و مستمری برای بازماندگان و ازکارافتادگی بهره مند شده اند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان، اضافه کرد: طی سال جاری به منظور دریافت مستمری بازنشستگی از سازمان نأمین اجتماعی و خارج شدن این افراد از حمایت کمیته امداد، حدود سه میلیارد و پانصد میلیون تومان مساعدت بلاعوض پرداخت شده است.
اهرابی، در پایان گفت: در حال حاضر ۴۲۹۱ نفر از مددجویان روستایی مشمول طرح بیمه روستائیان و عشایر بوده که حق بیمه آنان به صورت سالانه توسط کمیته امداد مرکز به صندوق بیمه روستائیان و عشایر واریز می شود و برای سال جاری نیز مبلغ حدود یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان در این خصوص واریز شده است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.