×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
۱۰۱ هزار و ۶۰۰ خانوار از مددجویان کمیته امداد استان گیلان سالمند هستند

گیلان پیام/ عباس فلاحتی، احسان به والدین و سالمندان را سفارش مؤکد قرآن دانست و گفت: رویکرد کمیته امداد ریشه دینی و اهداف این نهاد برگرفته از تعالیم انسان‌ساز قرآن است.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان، با اعلام اینکه حدود ۸۰ درصد مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان گیلان را سالمندان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: این عزیزان در طول سال از خدمات کمک‌هزینه معیشت، خدمات بهداشتی و درمانی، تأمین جهیزیه فرزندان، وام کارگشایی، ودیعه مسکن، اردوهای زیارتی، هزینه‌های نگهداری، تأمین مسکن و ارائه خدمات عمرانی، آموزش‌های فکری، فرهنگی و مشاوره‌ای بهره‌مند می‌باشند.
وی با اشاره به هفته تکریم منزلت سالمندان، گفت: هفته تکریم منزلت سالمندان از ششم لغایت دوازدهم مهرماه با شعار «سالمندی ناتوانی نیست» با هدف ترویج و احیاء ارزش‌های اسلامی در راستای تجلیل و تکریم سالمندان با برنامه‌های متنوع در حال اجراست.
فلاحتی، با اشاره به محورهای اصلی تکریم سالمندان، خاطرنشان کرد: تکریم سالمندان و تقویت جایگاه آنان، ارتقاء فرهنگ عمومی حمایت ویژه از سالمندان، تبیین توانمندی‌ها و اثرگذاری سالمندان در اجتماع و خانواده، تقویت بستر تعاملات و ارتباطات درون و برون‌سازمانی خدمات تخصصی به سالمندان و ارتقاء سطح عزت‌نفس و اعتمادبه‌نفس در آنان از جمله محورهای اصلی تکریم سالمندان است.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان، با بیان اینکه کمیته امداد خدمات متنوعی به مددجویان سالمند تحت حمایت بر اساس نوع نیاز آن‌ها ارائه می‌کند، تصریح کرد: این نهاد در تلاش است با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و دستگاه‌های اجرایی استان و همراه کردن مسئولان و مؤسسات و مراکز نیکوکاری و مشارکت حامیان و خیّران خدمات بیشتری به سالمندان تحت حمایت ارائه کند.
وی، در ادامه با اشاره به برخی از برنامه‌های این نهاد در هفته تکریم منزلت سالمندان، بیان کرد: علاوه بر کمک های مستمر در طول سال، به صورت ویژه در هفته تکریم از منزلت شامخ سالمندی، مبلغ حدود ۷ میلیارد ریال به این موضوع اختصاص داده شده است که در قالب کارت هدیه و یا بسته های حمایتی و بهداشتی به این عزیزان اهداء می گردد.
فلاحتی، افزود: توزیع بسته سلامت بین سالمندان و تحویل آن به درب منازل این افراد، بازدید مددجویان بستری در آسایشگاه سالمندان و دلجویی از آنان، بازدید از خانواده های دارای سالمند، تأمین سبد مواد غذایی و بهداشت و کمک به هزینه نگهداری سالمندان نیازمند به نگهداری در منزل و سرای سالمندان، برپایی پایگاه های مجازی مشاوره و ارائه خدمات مشاوره سلامت به صورت مجازی و تلفنی درخصوص پیشگیری، مقابله و در مان بیماری های واگیردار به ویژه بیماری کرونا، برگزاری برنامه های فرهنگی، ورزشی، هنری و مسابقات متناسب با سالمندی از جمله دیگر خدماتی است که در طول این هفته به طور ویژه تر به مددجویان سالمند تحت حمایت ارائه می گردد.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان، اضافه کرد: پرداخت کمک هزینه تأمین لوازم ضروری زندگی، پرداخت تسهیلات مسکن، پرداخت کمک هزینه ازدواج و تسهیلات خود اشتغالی به فرزندان سالمندان، پرداخت وام کارگشایی به سالمندان متقاضی از سایر خدماتی است که به مددجویان سالمند تحت حمایت ارائه می گردد.
وی، در پایان به نیازهای اساسی سالمندان تحت حمایت اشاره کرد و تصریح کرد: تأمین هزینه‌های درمانی و تجهیزات پزشکی شامل تشک مواج، ویلچر، تخت طبی، دستگاه اکسیژن ساز و واکر و همچنین لوازم مصرفی بهداشتی از جمله نیازهای ضروری سالمندان تحت حمایت است و نیکوکاران می‌توانند با همکاری کمیته امداد در تأمین این نیازها به سالمندان کمک کنند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.