×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
آغاز رها کرد بچه ماهیان سفید استخوانی حاصل از تولید در مراکز تکثیر و بازسازی ذخایرشیلاتی استان گیلان در دهانه رودخانه چمخاله لنگرود در تیر ماه ۱۴۰۰

گیلان پیام/ در این مرحله توسط دو دستگاه تانکر مخصوص حمل بچه ماهیان بطور روزانه طی دو مرحله در ساعات ۹ صبح و ۱۳ بعد از ظهر اقدام به تخلیه بچه ماهیان حمل شده از مرکز تکثیر به این رودخانه در طی مدت ده الی ۱۵ روز کاری اقدام میگردد و بطور میانگین روزانه دو میلیون قطعه بچه ماهی رها سازی میگردد.
برنامه تعداد رها کرد با عنایت به مصوبه کمیته برنامه ریزی و بازسازی ذخایر شیلات استان مقرر است بیش از ۱۵ میلیون قطعه بچه ماهی سفید در این رودخانه رها سازی گردد.
با توجه به شرایط محیطی و اکولوژیکی خوبی که در این محل از رودخانه وجود دارد؛ این مکان شناسایی و انتخاب و برای گذراندن دوران رشد کوتاه مدت جهت آداپته شدن با محیط بیرونی و برای ورود به دریای خزر رها کرد صورت میگیرد.
ما امیدواریم با این حجم از رهاکرد تولید توسط مراکز تکثیر و بازسازی ذخایر شیلاتی استان و همچنین ، تولید بچه ماهی که با مشارکت جامعه شرکت تعاونی پره صیادی تولید شده و به دریا رها سازی صورت گرفت، تاثیرات چشمگیری را در حفظ و بازسازی ذخایر و جبران صید از دریا را به همراه داشته باشیم./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.