×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
ثبت رکورد تزریق روزانه ۲۵ هزار دز واکسن کرونا در شهرستان رشت/ افزایش ظرفیت ثبت‌نام در سایت واکسیناسیون

گیلان پیام/ علی فتح‌اللهی در جلسه ستاد مدیریت کرونای شهرستان رشت که در فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه سرعت تزریق واکسن یک امیدواری را در جامعه ایجاد کرده است، اظهار کرد: با توجه به واردات واکسن اکنون دیگر در مراکز تزریق واکسن شاهد ازدحام جمعیت نیستیم؛ علاوه بر این با کاهش مبتلایان و فوتی‌ها هر چند به نقطه مطلوب نرسیدیم اما در عین حال ضرورت دارد واکسیناسیون با همین سرعت ادامه یابد.
فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه شهرستان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد، افزود: همه دستگاه‌ها حتی سپاه و بسیج پای کار آمدن تا واکسیناسیون سریع‌تر انجام شود؛ در حال حاضر مراکز تزریق واکسن به صورت چشمگیر افزایش یافته و این نوید بسیار خوبی است.
رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت گفت: تعداد تزریق واکسن امروز به بیش از ۲۵۰۰۰ هزار دز در سطح شهرستان رسیده که آمار قابل توجهی است. با افزایش تعداد تزریق روزانه اما تعداد نیروها ثابت است که این موضوع با توجه به تخصصی بودن، حساسیت بالایی را میطلبد.
وی با بیان اینکه بزودی در شهرستان رشت پایگاه واکسیناسیون شبانه روزی راه اندازی خواهد شد، تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۸۵ پایگاه‌ مختلف واکسیناسیون در شهرستان(عمومی، اصناف، ادارات، بیماران خاص و …) فعال هستند.
فتح‌اللهی ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهرستان رشت به حدود ۶۴ درصد رسیده که بالا رفتن آمار روند رعایت پروتکل‌ها یقینا به کاهش شیوع این بیماری کمک خواهد کرد.
فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه در آمار پذیرش روزانه مبتلایان از تعداد ۱۱۲ نفر در روز طی گذشته، به تعداد ۷۶ نفر در روز رسیده‌ایم، افزود: در آمار بستری‌ها از تعداد ۶۲۱ بستری هفته گذشته به تعداد ۴۳۵ بستری در امروز رسیده‌ایم که شاهد کاهش بستری‌های کرونایی در سطح شهرستان هستیم؛ همچنین آمار فوتی‌ها هم از تعداد ۲۰ نفر در هفته گذشته به تعداد ۸ نفر در هفته جاری رسیده است.
وی اضافه کرد: در هفته گذشته تعداد ۲۵۹۷ واحد صنفی بازدید به عمل آمده که از این تعداد ۱۶۶ واحد اخطار و تعداد ۹ واحد صنفی نیز به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها پلمب شده‌اند.
رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت با بیان اینکه تاکنون مجموعا ۴۱۷ هزار دز واکسن در شهرستان تزریق شده، گفت: از این تعداد ۲۷۵ هزار دز اول و ۱۴۲ هزار دز دوم واکسن می‌باشد.
فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه جمعیت هدف شهرستان رشت جهت تزریق واکسن حدود ۷۰۰ هزار نفر می‌باشد، خاطرنشان کرد: ظرفیت ثبت نام در سایت واکسیناسیون و دریافت نوبت تزریق واکسن افزایش پیدا کرده و ظرفیت روزانه ثبت‌نام به ۸۰۰۰ نفر رسیده است و کمتر با مشکل قبلی و هشدار «تکمیل ظرفیت» مواجه هستیم.
وی بیان کرد: کشور ما در تزریق روزانه واکسن آمار خوبی دارد و در حال حاضر از تزریق یک میلیون دز واکسن در روز عبور کردیم و جزء سه کشور اول دنیا بودیم که توانست این کار را علی رغم محدودیت‌ها و تحریم‌ها انجام دهد. استان گیلان هم رتبه خوبی در تزریق واکسن دارد و حدود ۳۳ درصد از جامعه هدف استان واکسینه شده‌اند و خوشبختانه کل استان از وضعیت قرمز خارج شده است.

فتح‌اللهی ادامه داد: با توجه به آغاز واکسن مشاغل گروه یک حتما نظارت لازم بر روند واکسیناسیون انجام گیرد و یک کارشناس از صنف مربوطه در محل تزریق واکسن حضور داشته باشد تا خطا به حداقل برسد.
رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت تصریح کرد: از طرفیت مراکزی که ایجاد می‌شود باید بهینه استفاده کرد و با سهمیه مشخصی از واکسن، کار واکسیناسون انجام گیرد.
وی ادامه داد: با توجه به سیاست‌ها دولت ومصوبات ستادکرونا در استان ضرورت بر این است که شرایط را به گونه‌ای مهیا کنیم که سرعت واکسیناسیون را افزایش دهیم؛ هر چقدر این سرعت را بالا ببریم باید تعداد مراکز را افزایش دهیم و هر چقدر هم مراکز افزایش یابند باید شرایط و زیرساخت را فراهم کنیم.
فرماندار شهرستان رشت بیان کرد: واکسیناسیون اصناف و اقشار زحمتکش جزو برنامه ریزی هاست، حتما واکسیناسیون کارگران ساختمانی را در دستورکار قرار دهیم.
وی ادامه داد: با این روند واکسیناسیون امیدوارم انشاالله در هفته آینده شرایط کرونایی شهرستان به وضعیت زرد برسد، البته این نباید سبب عادی انگاری و بی تفاوتی شود و باید همواره بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدیت ورزیم. اطلاع رسانی‌های مراکز روزانه تزریق باید مستمر و به موقع انجام گیرد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.