×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
تغییر رنگ‌بندی کرونایی نباید سبب افزایش عادی انگاری‌ها شود / واکسینه شدن ۳۰ درصدی جمعیت شهرستان رشت

گیلان پیام/ علی فتح‌اللهی در جلسه ستاد کرونا شهرستان رشت که در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: این ویروس پدیده‌ای است که با جهش‌های گوناگون جهان و مردم را نگران کرده و لذت و شیرینی زندگی را از مردم گرفته است.
فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه این ویروس حتی فرهنگی زندگی غنی ما را تحت تاثیر قرار داده است، افزود: احتمال اینکه با طولانی شدن روند این ویروس فرهنگ غنی ما دچار تغییراتی شده و تبدیل به عادت‌های جدید می‌شود.
رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت با ابراز امیدواری جهت واکسینه کردن کل جامعه، ادامه داد: اگر می‌خواهیم که این ویروس هرچه سریع‌تر واکسینه شود باید همه اقشار جامعه کمک کنند و فقط نمی‌توان با محدود کردن برخی مشاغل جلوی گسترش ویروس را گرفت لذا باید همه با هم همکاری داشته باشیم.
وی ادامه داد: با اولین تغییر رنگ‌بندی کرونایی شاهد افزایش عادی انگاری‌ها می‌شویم که این تفکر، بزرگ‌ترین خطرآفرین و آسیب است لذا باید راهکاری پیدا کنیم که حساسیت نسبت به کرونا در همه وضعیت‌های رنگبندی به یک نسبت باشد.
فتح‌اللهی خاطرنشان کرد: با تلاش‌های دولت در هفته قبل شاهد افزایش وارد واکسن بودیم که این امر امیدواری خوبی را در جامعه ایجاد کرده و باید از این ظرفیت به نحو احسنت استفاده کنیم و بتوانیم با افزایش مراکز تزریق، واکسیناسیون را سرعت بخشیم. همچنین پیشنهاد می‌کنیم درصدی از مجموع اعتبارات شهرستان را برای کمک به بهداشت و درمان اختصاص دهند،
فرماندار شهرستان رشت بیان کرد: باید واکسیناسیون مشاغل گروه یک نظیر نانوایان، رانندگان تاکسی، میوه فروشان، سوپر و هایپر مارکت‌ها آغاز شود.
رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی اضافه کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهرستان رشت به حدود ۶۰ درصد رسیده که بالا رفتن آمار روند رعایت پروتکل یقینا به کاهش شیوع این بیماری کمک خواهد کرد.
وی با بیان اینکه از امروز ۳۰ پایگاه واکسیناسیون در شهرستان فعال هستند و آمار واکسن‌ها روز به روز بالا خواهد رفت، گفت: زیرساخت‌ها و امکانات برای تزریق واکسن به صورت شبانه روزی بررسی شود.
رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت با اشاره به روند بازرسی‌ها از اصناف بیان کرد: در هفته گذشته از ۳۵۰۰ واحد صنفی بازدید به عمل آمد که از این تعداد ۷۰۴ واحد تذکر، ۱۲۲ واحد تعهد کتبی و سه واحد صنفی نیز به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها پلمب شدند.
فتح‌اللهی افزود: آمار بستری‌های شهرستان رشت از ۸۷۰ بستری هفته گذشته به تعداد ۶۲۰ بستری در امروز رسیده که شاهد کاهش حدود ۲۹ درصدی بستری‌های کرونایی در سطح شهرستان هستیم.
وی از واکسینه شدن ۳۰ درصدی جمعیت شهرستان رشت، خاطرنشان کرد: از ابتدا تاکنون ۳۰۰ هزار دز واکسن در شهرستان تزریق شده که این تعداد ۲۰۰ هزار نفر دز اول و ۱۰۰ هزار نفر دز دوم را دریافت‌ کرده‌اند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.